מה באתר

כניסת חברים
שם:
סיסמא:
חדשות ועדכונים

 

 
לקריאת הכתבה שהתפרסמה על מרכז 'שיח הלב' בעיתון' משפחה' 
לחצי כאן

 

 

 

רבי נחמן אומר שבתוכך טמונות שלוש 'נקודות' התבוננות עצמית ושמכל אחת מהן את חווה את עצמך ואת הסובבים אותך באופן שונה.

 

הכירי בתרגיל ההרפיה המצורף את שלושת הנקודות שמשפיעות על היחסים שלך עם עצמך ועם העולם כולו.

 

תלמדי ליצור שיתוף פעולה בין שלושתן ולקבל מסר מבורא עולם שיוביל אותך אל האור גם ברגעים של חושך ואי בהירות.

 

https://drive.google.com/file/d/1dlUulA3B5e69CabFjPnX3t-WH5LrDi-p/view?usp=sharing

 

באהבה ובברכת קיץ בריא ושמח סיגל אהביאל

 

 

יקרה,

 

להתבונן על הקשיים שלנו בעיניים 'עליונות' ואולי גם קצת 'מרוחקות' מקנה לא פעם תמונת מצב רגועה יותר שמפיחה תקווה בתוך הצפיפות הרגשית.

 

  ההרפיה המצורפת מציעה לך לרכוש מבט עליון ואולי גם קצת אפילו 'אלוקי' על מה שעובר עליך.

 

תרכשי התבוננות חכמה ורחבה על מאורעות חייך.

 

  לצפיה ביוטיוב

https://youtu.be/dKE2K2YF3l0

 

להאזנה לחצי על הקישור https://drive.google.com/file/d/13V8PduCYJBJRDP161o2IIeDAvwaiwOZp/view?usp=sharing

 

 

מזכירה לך - הסדנה החד שנתית הייחודית שלנו תיפתח מיד אחרי החגים.

 

♥ תרכשי כלים מחודדים לצאת ממצוקות שתקועות בך שנים רבות.

 

♥ תקבלי הבנה בהירה על עצמך ועל יקירייך ותחווי חיבור סיפוק בקשר איתם.

 

♥ תכירי מפת דרכים מדוקדקת של הנפש ותדעי להתמודד עם אתגרים מתוך ביטחון ורגיעה.

 

אם את רוצה לחיות את חייך בעומק ובהירות מאירה את מוזמנת להצטרף אלינו

 

את יכולה לכתוב לנו במייל חוזר ahaviel@siach-halev.com

 

או להתקשר אלינו

 

058-4388613

 

  תתחילי ליצור שינוי שורשי שיחבר אותך ביציבות לאוצרות שבך.

 

 

  להשארת פרטים לחצי

 

 

https://siach-halev.ravpage.co.il/sofa2

 

 

להתרשמות והכרות עם שיטת 'הגשטאלט היהודי' ששידרגה לאלפי נשים את החיים

את מוזמנת למפגש 'על הספה' שיתקיים ביום שני יח' תמוז 28/6 בשעה 20:00 בzoom

 

 

להשארת פרטים ולהצטרפות לחצי

https://siach-halev.ravpage.co.il/sofa2

 

מחכה לך באהבה

 

מאמינה בך שתגיעי לכל הטוב שמחכה לך...

 

סיגל אהביאל

 

 

אור השם מאיר עלינו תמיד. גם כשהכל קורה "לא כשורה" גם שם מסתתר אור השם ומאיר עלינו מבעד למסך המאפיל.

 

עשרים אחוז בלבד מעם ישראל קיבלו את התורה מסיבה פשוטה.  מעטים היו אלו שהשכילו לראות את התקווה והאהבה מבעד לאכזריות, לרדיפות ולפחד מפני המצרים שהיו ועדיין מיצגים את כלל כל רשעי עולם שרודפים אותנו לכלותנו. 

 

 

 

חשוב שנבין שהמלחמה אינה על הגופים שלנו וגם לא על הרכוש שלנו ואפילו לא על האדמה הקדושה שלנו. המלחמה היא רק על הנפש שלנו. על האמונה. על השמחה. על הביטחון. את זה הם רוצים. 

 

ולכן הניצחון שלנו נרשם כאשר למרות הכל השמחה ממשיכה להחיות אותנו, וכאשר המבט שלנו נשאר יציב, חזק, ישיר, מאיר ובעיקר לא מפספס את נוכחות השם בכל מקרה ובכל מצב.

 

זה נכון, יש בנו חלקים שבוטחים ומכירים בנוכחות השם. ויש בנו גם חלקים 'הגיוניים' שלא מצליחים לספוג את הרעיון שיש כוח רוחני שמנהיג את העולם לטובה גם כאשר הכל נראה ממש 'לא טוב'.

 

אבל חשוב שנדע שהחלק המאמין שבנו הוא זה שיקבל בשמחה ובזרועות פשוטות את אור התורה בהיתגלות עלינו החג. והחלק שמתקשה להכיל את טוב השם גם במכה, הוא זה שיתקשה גם להכיל את אור התורה למרות שתינתן לו בקולות וברעמים.

 

ואנחנו.. אנחנו רוצים את כל חלקינו נוכחים בהר סיני ומקבלים את אור השם ותורתו. גם את העצמי המאמין וגם את העצמי המבוהל והלא בוטח.  

 

מה יעזור לנו לזכות לזה? 

 

כוח האמת. המוכנות להכיל את שני הקצוות הללו שבתוכנו. להסכים להכיר שיש בנו חלק מכווץ שלא מצליח להצליח להיות מאמין,

 

ולעטוף גם אותו. לתת גם לו מקום והכרה בי להיבה ממנו. 

 

לאפשר לו להרפות לרגע ולהכיל את העובדה שגם עליו מוקרנת אהבה משמיים ומאיתנו. שהוא, החלק המבוהל והמכווץ והלא מאמין שבנו, גם הוא אהוב. וגם לו יש תקווה.

 

כאשר נפנים שהשם מאיר גם על החלקים ה"כופרים" שבנו ושגם בהם יש אור מסתתר ושגם להם מחכה התורה כי גם הם חלק מהדרך אל הטוב המוחלט, המכווץ שבנו יתרחב. לו רק ינתן לו המקום לעצור ולהכיל את עצמו, תתגלה מתוכו אמת שבכוחה להכיל את הקצוות שמספרים שגם ברע יש טוב למרות ועל אף הכאב. 

 

התרגיל המצורף יעזור ליישם בפועל את הרעיון שלשני החלקים שבנו יש מקום אצל אבא שבשמיים. ושלכל חלקינו יש תקווה לאמונה, לריפוי, לשמחה ולאהבה..

 

באהבה ♥

 

סיגל אהביאל

 

 

https://drive.google.com/file/d/1u_yHVXXLBRlRkiOTNaq3WzifHMcAfA0g/view?usp=sharing

 

 

האסון שפקד אותנו כמשפחות וכעם, בציון הקדוש של רשב"י, קורא לנו לחשבון נפש מהול באהבה ויראה.

 

מצורף שיעור קצר לחיזוק הלב ודיוק הדעת - מה היא דרך התשובה המתבקשת מאיתנו עכשיו.

 

מוקדש לעילוי נשמתם של מ"ה הקדושים שחזרו למרומים ביום ל"ג בעומר.  

 

https://drive.google.com/file/d/1_KIqvxD0Lr7vA9KRPxsi0S5f1rcaDh6j/view?usp=sharing

 

שנזכה לגאולה ברחמים

 

 

מה שנצרך לנו יותר מכל כרגע הוא נחמה משמיים וגם את היכולת בתוכנו להכיל ולקבל אותה.

 

איך מתחזקים בהכרה שגם בתוך הכאב הגדול ביותר, נמצא השם יתברך ועל כן אין ייאוש ואין פחד כלל בעולם?

 

בהרפיה המצורפת, שהועברה בבית ספר שיח הלב להכשרת מטפלות בגשטאלט יהודי, תמצאי שביל שיוביל מעומק הכאב האישי שלך ועד להישענות על אבא שבשמיים.  https://drive.google.com/file/d/1aYwbD7wr3ffveVn3waFceDW3Gk3sDPVq/view?usp=sharing

 

 

 

הטלטלות שקורות עכשיו נוגעות בכל לב ובכל נפש. האם כבר עצרת לרגע כדי לשמוע מה ליבך אומר לך?

 

התרגיל המצורף מזמין אותך לשמוע את קולך הפנימי בעין הסערה וגם לזהות את המסר האישי מריבונו של עולם אליך.

 

https://drive.google.com/file/d/1SJIwz4vsDCswE3kMGtkFUG4LqE0BpS-M/view?usp=sharing

 

שנתבשר רק בשורות טובות ונתנחם נחמה שלמה.

 

 

לעיתים החיים כל כך מטלטלים שהאחיזה בנקודת העוגן הפנימי הטוב והשורשי שבנו כבר לא בנמצא.

בכוחו של מפגש עם עצמנו להחזיר אותנו את עצמנו, ואת עצמנו אל בוראנו.

מוזמנת לתרגיל הרפיה מתוך מפגש במרכז שיח הלב להכשרת מטפלות בגשטאלט יהודי -  שיפגיש אותך עם הטוב השורשי שקיים בך.

https://drive.google.com/file/d/1j0R1n-MlznN5JAwtha0Tf-F9HeeAPYc_/view?usp=sharing

 באהבה  

סיגל אהביאל

 

 

שיח הלב מציע לך משחק שהשיקו סיגל אהביאל ושירן תורג'מן

המשחק שיחבר את הילדים שלכם אל הטוב השורשי שבהם. המתנה המושלמת לפסח. לילדים לנכדים ולאחיינים. 

 

לרכישה ופרטים לחצו כאן

 

 

 

 

 

יש רגעים שממלאים אותך באור. לו ידעת לזהות מה היה בהם שמילא אותך באור אז גם יכולת לדעת מה היא נקודת החיסרון שלך ואיך למלא אותה באור מתוך עצמך בעצמך.

 

ואז תוכלי גם למלא אחרים באור הייחודי שלך שלא תלוי בשום גורם חיצוני.

 

מכאן שלהשקיע בעצמך משמעו לצמוח ולהצמיח אחרים.

 

בתרגיל ההרפיה תתחברי אל נקודת החיסרון הכי עמוק שלך ואל המילוי העצמי הכי פנימי שבך.                                                                                                                                                     https://drive.google.com/file/d/1eTRFxJjJe7oHo8MpR3QQ7usGde34OYAg/view?

                                                                                                                                                     https://drive.google.com/file/d/1eTRFxJjJe7oHo8MpR3QQ7usGde34OYAg/view?usp=sharing

 

 

 

 

הכירי את עצמך ברבדים הסמויים שלך

 

יקרה,

 

יש בך חלקים שמוכרים לך ושרק מחכים שתעצרי להקשיב להם ותתחברי אליהם..
וגם.. יש בך חלקים ממש לא מוכרים ואפילו מאוד סמויים שמייחלים להתבוננות העמוקה שלך שתחבר אותך אליהם.
שניהם את.. שניהם אף מדברים ביניהם בין אם שמעת את שיחם ובין אם לא..
עצרי.. הקשיבי.. הכירי את השיח הפנימי שבתוכך..
ההרפיה המצורפת תטעים אותך את מי שאת..
כל מה שצריך זה כמה רגעים של שקט. ומשם? תלכי אליך. מתי וכמה שתרצי...

 

להרפיה לחצי כאן

 

 

 

 

רגע לפני הגאולה הגלות מתגברת! / סיגל אהביאל

 

פרשת וארא מתחילה בתגובה של ה' לטרוניית משה רבינו "למה הרעות לעם הזה?"  מסוף פרשת שמות.

 

משה לא מבין איך זה יכול להיות שתחילת הבטחת הגאולה הופכת את הגלות לנוראית יותר מאי פעם.

 

ומשם אנחנו לומדים חוק רוחני שהפיל רבים וטובים בפח הייאוש. רגע לפני הגאולה, השינוי, הרווחה, ההצלחה והפריצה - התחושה מתגברת שבחיים לא נצא מהצער, מהצמצום, מהקושי ומהתקיעות.

 

כול עוד אנחנו שואפים לשינוי טוב בחיינו חשוב שנדע שהוא לא יגיע לפני שנתמודד עם ניסיון עסיסי לפניו.

 

ככה זה בכל תחום בחיים.  וככה יקרה גם בגאולה האחרונה.

והסיבה לכך היא פשוטה - רק כשממש ממש קשה, יש לנו שתי אופציות אפשריות:

אחת היא הייאוש והפספוס של הכל. והשנייה היא צעקה להשם מעומק מהלב והיא זו שפותחת את שערי הגאולה השלמה. גם אם היא חלקית עד לניסיון הבא וגם אם היא הגאולה האחרונה.

 

ועוד נקודה חשובה - ככל שהגאולה יותר שורשית ועמוקה כך הניסיון האחרון שלפניה הוא קשה ומטלטל יותר.

 

עשרים אחוז בלבד החזיקו מעמד ביציאת מצריים ובחרו באופציה הנכונה - צעקה ואמונה.

 

מסתבר שאין זו בחירה פשוטה. אבל אם היא כבר עומדת בפנינו סימן מובהק יהיה עבורנו - שיכול נוכל לה!

 

יהי רצון שנזכה להיות מאלה שנגאלים בגאולה האחרונה..

 

 

 

להסכים להיות את ולצמוח באמת

 

יקירתי!

כשאת מבינה, מזהה ומקבלת את רגשותייך האמיתיים לנוכח מי או מה שהפעיל אותך או טלטל אותך - דווקא אז מתגלה בך כוח אדיר להתמודד.

כי הכי חשוב הוא שלא תנטשי את עצמך לעולם. את הרגשות האמיתיים שלך. את המחשבות שמציפות אותך.

הכי חשוב שתשארי את גם כאשר מה שאת פוגשת בחייך מכאיב לך או משפיל אותך ובעיקר מפגיש אותך בתוכך עם מישהי שאת לא אוהבת.

כי דווקא משם, מהאמת הפנימית הכי אמיתית שלך, תוכלי להתחיל להתחזק. לא לבעוט או לברוח או להעמיד פנים שאת מי שאת רוצה להיות.. אלא להתחזק באמת! ולצמוח באמת!

ההרפיה המצורפת תעביר אותך תהליך בו תמצאי את עצמך שוב ושוב דווקא בזכות המאורעות הכי מטלטלים...

  https://drive.google.com/file/d/1uaSUBJFK7dk3SD-rFZjiIz2QDz4s9pkD/view?usp=sharing

 

באהבה גדולה

 סיגל אהביאל

 

 

 

 

המסר שבנסיונות חייך

 

האתגרים שהשם שולח אל חייך לא לחינם הם נשלחים אליך. יש בהם מסר מדויק רק עבורך, ולך יש יכולת לפענח אותו.

הקישור לתרגיל המצורף יעזור לך לעבור תהליך עד מציאת המסר האישי הנסתר שם עבורך ששורשו ניצב  בתקופה הכי רגישה בחייך - שנות ילדותך.

 לחצי על הקישור ופגשי את עצמך

https://drive.google.com/file/d/1Pzld9ZH_dFBKqyvcICDQaUOg0lYJJPS2/view?usp=sharing

 בהחלט! קחי זמן למפגש עם עצמך. 

והרי את הכי חשובה כי בלעדייך ממילא לא יהיה כלום בחייך.. (:

 

 באהבה

 סיגל אהביאל

 

 

 

שבוע טוב ומבורך!

הינה חיזוק לקראת השבוע הבא עלינו לטובה כי כ"כ אקטואלית התורה שלנו:

אומר ה'שפת אמת' על פרשת "שמות" שהגלות כלל אינה כיסוי על השגחת השם אלא שהיא היא השגחת השם. שגם בקשיים שלנו עם הקורונה והבריאות ובעיות הפרנסה והבעיות המשפחתיות והעולמיות -  שם דווקא נמצא השם!

אז נשאלת השאלה - איפה הוא? לא יכל היה להתגלות אלינו בצורה נעימה יותר? למה לשלוח לנו קשיים כל כך קשים?

והפרשה עונה "ויקם מלך חדש על מצרים אשר לא ידע את יוסף" מי לא ידע את יוסף? המלך? לא! "אשר לא ידע את יוסף" מדובר על עם ישראל . בגלל שעם ישראל שכח את בחינת "יוסף" שהוא נקודת פנימיות היהדות שבנו שיודעת שהכל זה השם ושהכל טוב ולטובה עבורינו - לכן קם מלך שעינה אותם. למה? כדי שיהיה להם כל כך קשה עד שיזכרו אותו שוב ויצעקו אליו.

כי בחינת "יוסף" הוא לבת האש של הסנה הבוער. שם הכל בהיר ומחובר להשם. שם אש הגלות לא יכולה לשלוט בנו כי יש בנו אמונה. לכן אמנם הסנה בוער אבל האש השורפת לא שולטת בו כי "לבת האש" בוערת בו.

אמנם העולם מסתיר את ההשגחה אבל אין שום דין יכול לשלוט בנו כי יש לנו התחדשות האמונה שוב ושוב על כל מקרה שקורה לנו בחיים ...

לכן כתוב בפרשה "ויקם מלך חדש על מצרים". והרמז הוא  שההתחדשות של האמונה הפסיקה בעם ישראל לכן עבר השלטון לבחינת "מצרים" ו"קם מלך חדש" ששלט עליהם.

וזו הסיבה שנצטוו אחרי יציאת מצרים "החודש הזה לכם" שמשמעו (החודש) ההתחדשות הזו (לכם) חוזרת אליכם..

 יהי רצון שנזכה להתחדשות האמונה דווקא בזכות התקופה הבוערת הזו. שכל אשר נעשה, נפעל בכוחו של השם ובאמונה שלמה שכל המעשים הם שלו וממנו. ואנחנו בשליחותו לגילוי רצונו בלבד.

 באהבה רבה

 סיגל אהביאל

 

 

 

החיסון החזק בעולם - השקט והרגיעה שלך

 

חברות יקרות!

ימים מאתגרים עוברים עלינו. אנחנו צריכים "חיסון" חזק ומדויק יותר מאי פעם - אמונה בטוב העליון השופע עלינו.

בראש השנה המלכנו את בורא עולם עלינו. זו לא היתה המלכה מהפה לחוץ. זו היתה המלכה מהלב שלנו עד לב השמיים.

שמשמעה שכל מה שקורה לנו כולל הכל מכל כול - אינו אלא ממנו אלינו ולחלוטין לטובתנו. וכן. זה כולל הכל מכל כל....

אז איך 'מתחסנים' מול האתגרים שקורים לנו עכשיו ולא פוסחים על אף אחד מאיתנו? - מכניסים אור לחיינו.

אור האמונה. אור הביטחון.

גם אם בפנים צועקים הש"דים וטוענים: "לא! אין מקום פה לאור. הוא ערטילאי מידי ובינתיים אין מי שיגן עלינו. עלינו להישען החוצה ושמישהו יזריק לנו משהו שיגן עלינו מפני פגעי הזמן שבאים ממלך שלא נמלך בנו איך יתנהלו חיינו. כי בנו  יש עצמי שאינו ראוי ואינו אהוב".

נכון.. מותר להם לצעוק לש"דים הפנימיים. בשביל זה הם נקראים ניסיון כי זה תפקידם - לנסות אותנו.

אך מצד שני מותר גם לנו להשיב להם מילה אחת - אמונה. ועוד מילה - ביטחון.

ואיך נגיע לאמונה וביטחון? נכניס אותן אל תוכנו ונתמודד מול כל הצעקות הפנימיות שמנסות לפלוט אותן מהר מחיינו. מול כל הכפירות הקטנות והגדולות שצורחות בתוכנו. מול על הרשעויות הסמויות שלא נעים להודות עליהן. מול כל הפחדים המרעידים את אמות הסיפים שלנו.

כל אלו קיימים בנו רק כדי שנתמודד איתם ונשיב להם תשובה אחת ניצחת ממש כמו שענה חבקוק הנביא "צדיק באמונתו יחייה".

אמונה היא גם שורש שקיים בנו בטבעיות וגם תוצאה של עבודה פנימית מחזקת.

מצד אחד היא השורש שממנו הגענו. ומצד אחר היא תוצאה של עבודה משום שהתכסנו בפחדים כמו שמיכה שחורה שמכסה על מי שאנחנו באמת.

 כדי להסיר את השמיכה ולגלות את כוחנו כוח האמונה  עלינו לגעת בהם מתוך אמונה שיכול נוכל להם.

משום שבימים אלו חייבים לחסן (מלשון חוסן) את המערכת החיסונית שהיא האמונה שלנו בטוב השופע עלינו ובטוב שבתוכנו -  מצורפת לכן הרפיה שכדאי לשמוע ולבצע כל יום.

כמה דקות של 'חיסון' עצמי (חוסן עצמי) בימים של ניסיון.

https://drive.google.com/file/d/1aM3I_JtwM7Yc2jlBvfFC-as8ZM7J7lbg/view?usp=sharing

בתפילה שהשם יהיה בעזרנו, שנשען רק עליו ושנסכים לשמוע את כל מסריו הנמסרים אלינו בלי מילים אלא דרך מהלכי החיים..

 

 

 

 

פרשת ויחי - דווקא כשהכל סביבנו לא וודאי ומאיים זה הזמן לגלות את הכוח שלנו לשמוח גם כשאין שום סיבה חיצונית לשמחה.

להאזנה לחצי כאן

 

 

 

 פרשת ויגש. היורצייט של רבי נתן זיע. הפטרת ויגש וצום י' טבת -  מתאחדים כולם למסר אחד  - איך יוצרים אחדות בתוכנו ועם סביבתנו ...

להאזנה לחצי כאן 

 

 

 

 

חנוכה - זאת חנוכה.

פרשות וישב מקץ מתארות את מסע גאולת הנפש

 

להאזנה לחצי כאן

 

 

 

חנוכה - איך נוכל להרגיש את האור הגנוז

 להאזנה לחצי כאן

 

 

 

פרשת וישלח מגלה לנו באילו שיטות ניצח יעקוב את לבן ועשיו

 

גם אנחנו יכולים בכוחו לנצח את היצר הרע..

 

שנזכה!

 

https://drive.google.com/file/d/1xympcV2IhCK2Th5-jFSJScu5B3zz8hwY/view?usp=sharing

 

 

 

 

חברות יקרות! 

 

החגים עברו ועכשיו הם בתוכנו. כל מה שעברו נפשנו נשמתנו וגופנו בחודשיים האחרונים מאלול ועד עתה בונה אותנו להמשך מחובר פנימה ולמעלה.

במהלך החגים מסרתי שיעור שכולל את כל מהלך החגים לידי מסע אחד שלם שסוגר מעגל בנפש ובנשמה שלנו.

אמנם המעגל הזה כבר בתוכנו אך יחד עם זאת הוא רלוונטי לכל השנה ולכל יום יום ולכל התמודדות בחיים שלנו. לכן שמחה לצרף לכן את השיעור "מסע הנפש מאלול ועד שמחת תורה" במטרה שנלך עם המסרים הללו כל השנה. 

להאזנה לשיעור לחצי כאן 

 

שתהיה לכולנו שנה טובה בריאה ומבורכת 

מוסרת המון אהבה ומתפללת שלא ניפול משום דבר ונהיה שמחות וחזקות תמיד.

סיגל 

 

 

 

הכנה לעשרת ימי תשובה ויום הכיפורים

 

מוזמנת לצפות בשיעור וידאו חדש בו תלמדי כיצד עושים תשובה אמיתית בלי שום זיופים והעמדות פנים.

 

כמה קל להעמיד פנים ולכסוף להיות טובים וצדיקים בעוד שעמוק בפנים בסתר סתרים מתחבאת לה תחושה שאת החלק הבאמת 'לא יפה' אנחנו מסתירים.

 

לחצו על הקישור וצפו בשיעור שיחזק את הלב לעשות תשובה גם מתוך העומקים הפחות יפים - https://youtu.be/U-mAsmr8Rdw

 

 שנה טובה ומתוקה.  

כתיבה וחתימה לחיים טובים לשלום ולברכה!

 

 

 

 

פרשת כי תצא מלמדת אותנו איך להפוך את היצר הרע לטובתינו. לא רק שלא יצליח להפיל אותנו אלא שיגלה לנו את הכוח הטמון בנו.

להאזנה לחצי על הקישור

 

https://drive.google.com/file/d/1BQONC0Rf1lo_HXzTH8bjIIFqDGQ8dG1N/view?usp=sharing

 

בימים אלו נפתח שער חד פעמי שחוזר אחת לשנה שדרכו נוכל לגלות את כל הטוב שלנו לעולם ולעצמנו.
פרשת שופטים מלמדת אותנו איך לעבור דרך השער הזה.

להאזנה לחצי על הקישור

 

https://drive.google.com/file/d/1Eb7XQNHCA2II8dislnqHR2Ad6N8fq2I4/view?usp=sharing

 

 

 

פרשת ראה מלמדת אותנו איך אפשר לברוא את המציאות הפרטית שלנו באופן שנרגיש רק ברכה בכל דבר

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/17yw3awAWGqo4D-i4qsK1ZdJwmna37Hra/view?usp=sharing

 

 

פרשת ואתחנן מלמדת אותנו איך אפשר לרצות מאוד ויחד עם זאת גם לוותר במקביל על הרצון. וכל זאת מבלי לוותר על הרצון.

להאזנה לחצי על הקישור

 https://drive.google.com/file/d/19UQwJj6BstNNhBX4_S28G33y3i95ULqO/view?usp=sharing

 

 

לקריאת הכתבה שהתפרסמה על מרכז 'שיח הלב' במגזין 'אשת' לחצי כאן

 

לקריאת הכתבה שהתפרסמה על מרכז 'שיח הלב' בעיתון' משפחה' לחצי כאן

 

 

בפרשת דברים משה רבינו אומר לעם ישראל שהוא לא יכול לשאת אותו על עצמו לבד. האם באמת הצדיק לא יכול לשאת את עם ישראל? למה הכוונה שלו? איזה לימוד הוא מוסר לנו כאן?

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/1eQj1-owqCASG9mQuGinxXSIDaV8vTzni/view?usp=sharing

 

פרשת מטות מסעי מלמדת אותנו על כוח הדיבור. דיבור טוב יוצר מציאות של טוב. ודיבור רע יוצר מציאות של רע. ומה נכון לעשות כשאנחנו רואים רע לנגד עינינו? להתעלם? להעמיד פנים שלא ראינו?

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/1hzb2YR61W3HpW-a8eT9iE3pIPKMRzXwI/view?usp=sharing

 

פרשת חוקת מפליאה אותנו - שהפרה האדומה מטמאת את הטהורים בזמן שהיא מטהרת את הטמאים ואיך זה שאדם מת באוהלה של תורה רק אז נקרא חי ? כיצד ההפכים האלו קשורים לנפש ולמסע האישי שלנו בעולם ?

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/1uFKhgROuseE-KmTu0xRzqu9Nz61pA56V/view?usp=sharing

 

פרשת קורח מלמדת אותנו כמה חשוב להתרחק מהמחלוקת.

אך מה נעשה וכל חיינו מלאים במחלוקות?

איך בורחים מהמחלוקת למרות שהיא שם כל הזמן?

 

<span style="color: #

 

 

 

 

 

 

פך השמן שלא נטמא בנפשנו

שלח לחבר
הדפסה

הציווי הראשון שהקב"ה מצווה את היהודי הראשון אבי האומה היהודית מובא בפרשת לך לך ובו פונה הקב"ה לאברהם אבינו ואומר – "לך לך מארצך ממולדתך ומבית אביך".

 

בציווי זה טמונה עבור נשמותינו מתנה נצחית. כל מפת הדרכים לחיים של קדושה ומשמעות רוחנית טמונה בציווי זה. כל המסע הרגשי והרוחני שלנו מתקפל בביאור הטמון בתוך המילים הללו המיועדות לאזניו ולנשמתו של אברהם אבינו כמו גם לכל נשמות ישראל שעתידות לצאת מזרעו. מאותו הרגע בו צווה אברהם אבינו מיפי הגבורה "לך לך" אותו ציווי עדיין מצלצל עמוק בתוך נשמותינו.

 

אם נעקוב אחר כל מילה ומילה נמצא בה כבתוך פנינה עצות נפלאות כיצד להתקרב אל בורא עולם ואל נשמותינו ובכך לממש את 'הכוח היהודי' הטמון בכל אחד מאיתנו – כוחו של אברהם אבינו.

 

"לך"

 

המילה הראשונה בציווי של הבורא לאברהם אבינו הינה - "לך". ומשמעותה - צא מהמקום שלך. תשתנה. לך. אל תישאר אחוז באותו מקום לאורך זמן ללא התקדמות והתחדשות. ציווי זה זורע זרע פנימי בנפשות עם ישראל אשר טומן בחובו את מהותנו היהודית. הציווי "לך" עוד מהדהד בתוכנו וגורם לכוח היהודי שבנו לרצות לנוע ללא הרף קדימה.

 

על כן, אומרים חז"ל, עם ישראל נקראים "הולכים" בעוד המלאכים נקראים "עומדים". מהות ההולך היא שהוא כל הזמן משתנה ומתקדם בעוד ה"עומד" נשאר עם עומדו ללא יכולת לנוע קדימה. ביהודי הנקרא "הולך" טמון רצון מניע וכוח פנימי עז להשתנות. על שום כך במהותנו כיהודים מדרגתנו גבוהה משל מלאך מאחר שבעוד שהמלאכים עומדים ולא משתנים אנו נעים קדימה וחותרים ללא הרף להשתפר, לגדול, לממש את כוחנו מהכוח אל הפועל ובוא יבוא היום בו נגיע למדרגה בה נצליח לממש את הכוח הטמון בנו ואז תתגלה מדרגתנו האמיתית הנעלה ממדרגת המלאכים עד כדי שיצטרכו המלאכים לשאול אותנו - "מה פעל אל"? כי נהיה קרובים יותר למכמני סתרי הבורא מאשר המלאכים.

 

על כן נקרא אברהם אבינו "אברהם העברי" על שום שהיה עובר ממדרגה למדרגה ללא הפוגה וללא מנוחה – מהות זו הנקראת "אברהם העברי" הינה מהותנו היהודית. מהות המאיצה בנו ללא הרף להתקדם קדימה, להתקרב יותר ויותר אל מקור האור.

 

ר' נחמן מעיד על עצמו כי מרגע אחד לשני כבר היה אדם אחר לחלוטין. לקראת סוף ימיו מעולם לא עמד שני רגעים רצופים על אותה מדרגה. מנשימה לנשימה כבר ביב אדם אחד גבוה ונשגב יותר.

 

הבעש"ט הקדוש שואל בדרך מליצה "מדוע נקראים הצדיקים "מי"? (שם קדוש בחכמת הקבלה) - מפני שאנשים ישאלו "מי היה כאן לפני רגע ונעלם?"

 

אם ננסה לבלום את האנרגיה החיונית היהודית הזו הטבועה בנו – התוצאה תהיה שתיווצר בתוך נפשנו מלחמה פנימית (מצד אחד רצון עז לפרוץ, להתקדם ולהתממש ומצד שני רצון לעצור לקבע ולעמוד על עומדנו). מלחמה זו תוביל אותנו בסופו של דבר לעצבות ודיכאון. זאת מכיוון שלא נאפשר לאנרגיה של החיות הפנימית שבנו לפרוץ ולבוא לידי ביטוי.

 

"לך"

 

עתה כשהבנו את הכוח הטמון בנו הקורא לנו ללכת ולהתקדם – נשאלת השאלה "לאן ללכת"? והתשובה המדוורת מהקב"ה לנשמותינו היא - "לך" (כ' סופית בקמץ). אומר "ביאור האמרים" במדרש תנחומא "לך" הווה אומר - לעצמך. לך אל עצמך. אל מהותך. אל מה שאתה באמת.

 

ר' נתן מפרש בהלכות גזלה על הציווי "לך"- לך לנקודה האלוקית הקיימת בך. לחלק א-לוק ממעל שאתה עמוק בפנימיותך.

 

ישנה בכל אחד מאיתנו נקודה פנימית טהורה וקדושה. נקודת אמת. אור גדול ונשגב. נקודה זו היא "אבן השתייה" של מהותנו – מקום תחילת התהוותנו בעולם. בנקודה זו יש לנו ידיעה עמוקה ומדויקת מה הקב"ה רוצה מאתנו ומהו התפקיד המיועד עבורנו בעולם, מאותה נקודה אנחנו יודעים לזהות את ההבדל הדק מיני דק בין אמת צרופה לשקר סמוי. ומהו אותו אור מיוחד שהקב"ה מתאווה להאיר דרכנו לעולם.

 

בנקודה זו אנחנו מחוברים למעיין החיים הנובע בתוכנו המחובר לחי החיים. זהו מקום בתוכנו שהוא טהור וקדוש ושלעולם לא יטמא - כמו פח השמן בבית המקדש. למרות שהיוונים כבשו את ארץ ישראל, העמידו פסל בהיכל, ואף טימאו את כל השמנים בבית המקדש (המייצגים את כוח המחשבה הבהיר), למרות כל זאת - בפח שמן אחד קטן לא הייתה להם כל אחיזה ונגיעה. אותו פח שמן נשאר טהור וחתום בטבעת הכוהן הגדול (נקודת היהודי הקדוש המפעם בתוכנו).

 

אותו פח שמן טהור שנותר בתוך ה"סחרור" של אחיזת החושך והשקר - הוא בחינת נקודת האמת והטהרה הפנימית הקיימת בנו אשר אליה הקב"ה מצווה את אברהם אבינו ללכת. כאמור ציווי זה מיועד, מבעד לכל שבילי ההיסטוריה, עבור אברהם העברי הטמון בתוך כל אחד מאיתנו.

 

אולי תשאלו - איך נדע אם אנחנו בקשר עם "פח השמן הטהור" שבתוכנו? הסימן יהיה תחושת חיות משמחת. המגע עם המקום הפנימי הזה יעורר בנו חיות, שמחה ואמונה. ולכן אם איבדנו את החשק לקום בבוקר, את הברק בעיניים, את שמחת החיים הטבעית הקיימת בנו - ייתכן מאוד כי טעינו בדרך ואנחנו כבר לא בקשר עם הנקודה הפנימית הטהורה שבתוכנו.

 

פירוש נוסף עבור הכינוי "אברהם העברי" הוא - שכל העולם עומד בעבר אחד של הנהר בעוד אברהם עומד וניצב בעברו השני. כולם הולכים לכיוון אחד ואברהם העברי הולך לכיוון הנגדי. נשאלת השאלה – מהיכן דולה אברהם אבינו את כוחות הנפש לעמוד כנגד כל העולם כולו? בעוד כל העולם סוגד לעבודת אלילים בבולמוס אדיר ובאלימות כלפי המתנגדים לה, הוא בלי שום נצנוץ של ספק אומר "לא" לכל העולם כולו ובוחר בדרך ההפוכה ואף מסתכן בחייו. מהיכן הכוח? אברהם אבינו היה מחובר למקור הכוח הבלתי נדלה - לנקודת האמת הפנימית המפעמת בו ומחברת אותו לבורא עולם בקשר בל יינתק.

 

"ארצך"

 

יתכן כי עתה תשאלו - וכיצד מגיעים לנקודה הזו? כיצד הופכים להיות לאדם המחובר למקור החיים? קודם כל הבה ונתעודד, אם אנחנו כבר שואלים כיצד להתחבר למקור האמת ומחפשים את הנקודה הפנימית - עצם השאלה כבר מעידה על כך שה"עולם הזה" לא הצליח להרדים אותנו.

 

והתשובה היא בחז"ל שמלמדים אותנו שכאשר אדם רוצה להתקדם לדרך הישר אזי העצה הייעוצה עבורו היא – "סור מרע ועשה טוב".

 

עצה זו מובילה אותנו להעמיק בהמשך הציווי של הקב"ה לאברהם אבינו - "מארצך, ממולדתך ומבית אביך". שלושת הנקודות הללו הן שורש האחיזה של הקליפה וחושך על נפשנו.

 

חוק הטבוע בבריאה הוא שעל מנת שנוכל לזכות להתחבר אל האור ולאכול את ה"פרי" המיוחל יהיה עלינו לברר קודם את הקליפה החופה על הפרי ולהסיר אותה מעליו. מרמז ריבון העולמים לאברהם אבינו – כדי שתוכל להתחבר אל האור הפנימי הטבוע בך עליך ללכת מכל המקומות בהם נעוצות הטלפיים של עולמות החושך בנפש.

 

"ארצך"- זוהי הארציות שלנו. הארציות שלנו היא הגוף שלנו. הקב"ה ברא את גופינו מעפר ועשאו "נקבים נקבים חלולים חלולים" (כפי שאנו מזכירים בברכת "אשר יצר"). נקב חלול משמעותו חסרון. וחסרון בעצם מהותו כחסר הוא רוצה ללא הפסק להתמלא. על כן הגוף שלנו משדר לנו ללא הרף רצונות וצרכים שהוא רוצה שנמלא עבורו. בין אם אלו צרכים גשמיים או בין אם אלו צרכים רוחניים. אמנם הגוף זקוק למילוי צרכיו ועלינו לשמרו ולמלאת את חסרונו כדי להמשיך לו חיות וקיום. אך כאשר הצרכים האמתיים של הגוף הופכים להיות תובעניים ומוגזמים הם כבר משנים את הגדרתם מ"צרכים" ל"תאוות".

 

למשל צורך אמיתי של הגוף הוא הצורך לאכול לכדי קיומו. אך ברגע בו נפרץ הגבול של "צורך אמיתי" ואנחנו מתחילים לאכול על מנת לאכול וליהנות את החך כעבד הממלא אחר רצון אדונו התאוותן - אנחנו הופכים להיות לעבדים של חסרון הגוף. כך גם בענייני ממון – כל עוד משמעות הכסף עבורנו הוא אמצעי לקיום מצוות וכוח רוחני המאפשר לנו לממש את תפקידנו בעולם (כסף מלשון כיסופים) - אנחנו בשליטה. אך ברגע שכשהכסף הופך להיות למטרה בפני עצמה - אנחנו שוב נתונים תחת בולמוס של מילוי תאווה ושוב הופכים לעבדים המשמשים את הגוף ואת צרכיו המדומים. כך גם בנוגע לענייני כבוד (שזו תאווה רוחנית שאף היא משודרת לנו על ידי כוח הגוף) – אדם שהוא בריא בנפשו ראוי לו שידרוש כבוד בסיסי מהבריות וכן גבולות של סדר נכון מהסביבה. אך כשאדם אחוז בתאווה ורודף אחר הכבוד והשררה על הציבור הוא שוב הופך להיות כעבד הנצרך לבריות שימלאו את תאוותו ויכבדו אותו. וכפי שאומרים חז"ל - "הנצרך לבריות חייו אינם חיים". החיים שלו אינם חייו הפרטיים שלו אלא נתונים לשלטון ואחיזת הקליפה והחושך – הוא כבוש תחת שלטון אחר.

 

ההגדרה המבהירה את ההבדל בין צורך אמיתי לתאווה הינה שצורך אמיתי הינו צורך המבוטא במידה מתונה, מדודה וניתנת לשליטה לעומת תאווה שהיא ביטוי של התגברות הצורך עד כדי שלטון בנפש שלנו. והתוצאה היא שהתאווה מסיטה אותנו מהנקודה הפנימית והקדושה הטמונה בתוכנו ומטשטשת את הקשר לנו איתה. מכאן מובן הציווי שמצווה הבורא את אברהם אבינו – "לך לך מארצך" - כי אם תהיה הארציות שבך שולטת בך לא תוכל ללכת אל מי שאתה באמת. תנאי למימוש האור שבך הוא להתרחק מהעבדות לתאוות הגוף.

 

"ממולדתך"

 

"מולדתך"- אומר רבי נתן זהו הכוח המולד בתוכך - הטבע שלך. יש הרבה כוחות טובים שטמונים בנו מצד ההולדה. מידות טרומיות שהומשכו אלינו על ידי הורינו אך ישנם גם כוחות לא מתוקנים שנמשכו אל תוכנו מצד ההולדה שאשר עדיין לא תוקנו על ידי הורינו ואבותינו ונאחזים בנו כדי שנתקן אותם. ר' נתן מביא את הפסוק מתהלים "הן בעוון חוללתי ובחטא ייחמתני אימי" בפסוק זה מתאר דוד המלך את הטבע הלא מתוקן הנמשך בכל אחד מאיתנו מצד ההולדה. אמנם לא פשוט לשנות את טבענו אך עלינו ללמוד להכיר את הכוחות הטבועים בנו מצד הטבע וההולדה ולדעת לרסן אותם כאשר הם מושכים אותנו להרס וחורבן.

 

למשל מי שיודע בנפשו שטבועה בו מידת הכעס והאכזריות או הניכור והקנאה ידע "להמתין" לטבעו ובטרם שהוא ימשוך אותו למעשים של הרס וחורבן ישכיל אותו אדם למשול ברוחו ולהטות את התנהגותו על פי צו השכל הישר לכיוון של בניה ואחווה.

 

"בית אביך"

 

כל אחד מביא מבית אביו את בחינת ה"גרסא דינקותא" שאותה הוא ינק בצעירותו. אלו אותם ציווים רוחניים וגשמיים שחלקם נאמרו באופן גלוי בבית אביו וחלקם באופן סמוי. מכל אחד מאיתנו נדרש בימי בחרותנו לברר את כל ה"ציוויים" הללו ולבחון אותם מחדש אלו מהם אלו ציוויים אמיתיים המקרבים אותנו לרצון הבורא ואל מהותנו הפנימית ואלו מהם הם שקריים לנו ולאמת שלנו של הבורא ועלינו לעמול ולשחרר את אחיזתם בנו.

 

למשל אמירות כמו "אנחנו פוחדים מהחיים וראויים ליחס מקטין" או אמירה הפוכה כגון "אנחנו חייבים תמיד לנצח ולהראות את עליונותנו" בין אם הן נאמרות בגלוי ובין אם הן משודרות באופן סמוי אם הן "נאמרות" באופן קבוע הן יכולות לשבש את התקשורת הבהירה שלנו עם החלק א-לוק ממעל שבנו.

 

אומר הקב"ה לנו - לאברהם אבינו הפנימי שבנו – אם תלך שולל אחר אמירות ואמונות כוזביות לא תוכלו להכיר את הדרך המובילה אל האור הפנימי שבתוכך.

 

"אל הארץ אשר אראך"

 

השחרור מהאחיזה של שלושת הבחינות הללו "ארצך מולדתך ובית אביך" של הקליפה בנו מבטיח לנו התקרבות אל האמת המפעמת בנו. אל אותה נקודת אור שבתוכנו. והחיבור אל אותו אור פנימי הוא זה שיוביל אותנו אל "ארץ ישראל" הגשמית והרוחנית – הארץ המובטחת.

 

משמעותה הרוחנית של "ארץ ישראל" היא מקום המפגש האינטימי ביותר של הנשמה היהודית שלנו עם בורא כל העולמים. המפגש הזה קורה במקום האמונה הטהורה שהיא בחינת ארץ ישראל.

 

על ארץ ישראל נאמר "עיני השם א-לוקיך בה מתחילת השנה ועד אחריתה". הקב"ה לא מסיר את עיניו ממנה ומכל מי שמחובר במהותו הפנימית אליה על ידי האמונה הקדושה.

 

יהי רצון שנזכה לעמוד בכל הניסיונות שמעמיד אותנו הקב"ה בעולם הזה ושנזכה לראות ולהתקשר אל האור שבנו ולצעוד לקראתו דרך כל השבילים החשוכים והמוארים של חיינו.

 

 

פרח    

כל הזכויות שמורות לסיגל אהביאל - שיח הלב | יצחק 4 קרית יערים 9083800 ahaviel@siach-halev.com  6 | אודות הנגישות


 

הפעל נגישות

בניית אתרים