מה באתר

כניסת חברים
שם:
סיסמא:
חדשות ועדכונים

 

 
לקריאת הכתבה שהתפרסמה על מרכז 'שיח הלב' בעיתון' משפחה' 
לחצי כאן

 

 

 

רבי נחמן אומר שבתוכך טמונות שלוש 'נקודות' התבוננות עצמית ושמכל אחת מהן את חווה את עצמך ואת הסובבים אותך באופן שונה.

 

הכירי בתרגיל ההרפיה המצורף את שלושת הנקודות שמשפיעות על היחסים שלך עם עצמך ועם העולם כולו.

 

תלמדי ליצור שיתוף פעולה בין שלושתן ולקבל מסר מבורא עולם שיוביל אותך אל האור גם ברגעים של חושך ואי בהירות.

 

https://drive.google.com/file/d/1dlUulA3B5e69CabFjPnX3t-WH5LrDi-p/view?usp=sharing

 

באהבה ובברכת קיץ בריא ושמח סיגל אהביאל

 

 

יקרה,

 

להתבונן על הקשיים שלנו בעיניים 'עליונות' ואולי גם קצת 'מרוחקות' מקנה לא פעם תמונת מצב רגועה יותר שמפיחה תקווה בתוך הצפיפות הרגשית.

 

  ההרפיה המצורפת מציעה לך לרכוש מבט עליון ואולי גם קצת אפילו 'אלוקי' על מה שעובר עליך.

 

תרכשי התבוננות חכמה ורחבה על מאורעות חייך.

 

  לצפיה ביוטיוב

https://youtu.be/dKE2K2YF3l0

 

להאזנה לחצי על הקישור https://drive.google.com/file/d/13V8PduCYJBJRDP161o2IIeDAvwaiwOZp/view?usp=sharing

 

 

מזכירה לך - הסדנה החד שנתית הייחודית שלנו תיפתח מיד אחרי החגים.

 

♥ תרכשי כלים מחודדים לצאת ממצוקות שתקועות בך שנים רבות.

 

♥ תקבלי הבנה בהירה על עצמך ועל יקירייך ותחווי חיבור סיפוק בקשר איתם.

 

♥ תכירי מפת דרכים מדוקדקת של הנפש ותדעי להתמודד עם אתגרים מתוך ביטחון ורגיעה.

 

אם את רוצה לחיות את חייך בעומק ובהירות מאירה את מוזמנת להצטרף אלינו

 

את יכולה לכתוב לנו במייל חוזר ahaviel@siach-halev.com

 

או להתקשר אלינו

 

058-4388613

 

  תתחילי ליצור שינוי שורשי שיחבר אותך ביציבות לאוצרות שבך.

 

 

  להשארת פרטים לחצי

 

 

https://siach-halev.ravpage.co.il/sofa2

 

 

להתרשמות והכרות עם שיטת 'הגשטאלט היהודי' ששידרגה לאלפי נשים את החיים

את מוזמנת למפגש 'על הספה' שיתקיים ביום שני יח' תמוז 28/6 בשעה 20:00 בzoom

 

 

להשארת פרטים ולהצטרפות לחצי

https://siach-halev.ravpage.co.il/sofa2

 

מחכה לך באהבה

 

מאמינה בך שתגיעי לכל הטוב שמחכה לך...

 

סיגל אהביאל

 

 

אור השם מאיר עלינו תמיד. גם כשהכל קורה "לא כשורה" גם שם מסתתר אור השם ומאיר עלינו מבעד למסך המאפיל.

 

עשרים אחוז בלבד מעם ישראל קיבלו את התורה מסיבה פשוטה.  מעטים היו אלו שהשכילו לראות את התקווה והאהבה מבעד לאכזריות, לרדיפות ולפחד מפני המצרים שהיו ועדיין מיצגים את כלל כל רשעי עולם שרודפים אותנו לכלותנו. 

 

 

 

חשוב שנבין שהמלחמה אינה על הגופים שלנו וגם לא על הרכוש שלנו ואפילו לא על האדמה הקדושה שלנו. המלחמה היא רק על הנפש שלנו. על האמונה. על השמחה. על הביטחון. את זה הם רוצים. 

 

ולכן הניצחון שלנו נרשם כאשר למרות הכל השמחה ממשיכה להחיות אותנו, וכאשר המבט שלנו נשאר יציב, חזק, ישיר, מאיר ובעיקר לא מפספס את נוכחות השם בכל מקרה ובכל מצב.

 

זה נכון, יש בנו חלקים שבוטחים ומכירים בנוכחות השם. ויש בנו גם חלקים 'הגיוניים' שלא מצליחים לספוג את הרעיון שיש כוח רוחני שמנהיג את העולם לטובה גם כאשר הכל נראה ממש 'לא טוב'.

 

אבל חשוב שנדע שהחלק המאמין שבנו הוא זה שיקבל בשמחה ובזרועות פשוטות את אור התורה בהיתגלות עלינו החג. והחלק שמתקשה להכיל את טוב השם גם במכה, הוא זה שיתקשה גם להכיל את אור התורה למרות שתינתן לו בקולות וברעמים.

 

ואנחנו.. אנחנו רוצים את כל חלקינו נוכחים בהר סיני ומקבלים את אור השם ותורתו. גם את העצמי המאמין וגם את העצמי המבוהל והלא בוטח.  

 

מה יעזור לנו לזכות לזה? 

 

כוח האמת. המוכנות להכיל את שני הקצוות הללו שבתוכנו. להסכים להכיר שיש בנו חלק מכווץ שלא מצליח להצליח להיות מאמין,

 

ולעטוף גם אותו. לתת גם לו מקום והכרה בי להיבה ממנו. 

 

לאפשר לו להרפות לרגע ולהכיל את העובדה שגם עליו מוקרנת אהבה משמיים ומאיתנו. שהוא, החלק המבוהל והמכווץ והלא מאמין שבנו, גם הוא אהוב. וגם לו יש תקווה.

 

כאשר נפנים שהשם מאיר גם על החלקים ה"כופרים" שבנו ושגם בהם יש אור מסתתר ושגם להם מחכה התורה כי גם הם חלק מהדרך אל הטוב המוחלט, המכווץ שבנו יתרחב. לו רק ינתן לו המקום לעצור ולהכיל את עצמו, תתגלה מתוכו אמת שבכוחה להכיל את הקצוות שמספרים שגם ברע יש טוב למרות ועל אף הכאב. 

 

התרגיל המצורף יעזור ליישם בפועל את הרעיון שלשני החלקים שבנו יש מקום אצל אבא שבשמיים. ושלכל חלקינו יש תקווה לאמונה, לריפוי, לשמחה ולאהבה..

 

באהבה ♥

 

סיגל אהביאל

 

 

https://drive.google.com/file/d/1u_yHVXXLBRlRkiOTNaq3WzifHMcAfA0g/view?usp=sharing

 

 

האסון שפקד אותנו כמשפחות וכעם, בציון הקדוש של רשב"י, קורא לנו לחשבון נפש מהול באהבה ויראה.

 

מצורף שיעור קצר לחיזוק הלב ודיוק הדעת - מה היא דרך התשובה המתבקשת מאיתנו עכשיו.

 

מוקדש לעילוי נשמתם של מ"ה הקדושים שחזרו למרומים ביום ל"ג בעומר.  

 

https://drive.google.com/file/d/1_KIqvxD0Lr7vA9KRPxsi0S5f1rcaDh6j/view?usp=sharing

 

שנזכה לגאולה ברחמים

 

 

מה שנצרך לנו יותר מכל כרגע הוא נחמה משמיים וגם את היכולת בתוכנו להכיל ולקבל אותה.

 

איך מתחזקים בהכרה שגם בתוך הכאב הגדול ביותר, נמצא השם יתברך ועל כן אין ייאוש ואין פחד כלל בעולם?

 

בהרפיה המצורפת, שהועברה בבית ספר שיח הלב להכשרת מטפלות בגשטאלט יהודי, תמצאי שביל שיוביל מעומק הכאב האישי שלך ועד להישענות על אבא שבשמיים.  https://drive.google.com/file/d/1aYwbD7wr3ffveVn3waFceDW3Gk3sDPVq/view?usp=sharing

 

 

 

הטלטלות שקורות עכשיו נוגעות בכל לב ובכל נפש. האם כבר עצרת לרגע כדי לשמוע מה ליבך אומר לך?

 

התרגיל המצורף מזמין אותך לשמוע את קולך הפנימי בעין הסערה וגם לזהות את המסר האישי מריבונו של עולם אליך.

 

https://drive.google.com/file/d/1SJIwz4vsDCswE3kMGtkFUG4LqE0BpS-M/view?usp=sharing

 

שנתבשר רק בשורות טובות ונתנחם נחמה שלמה.

 

 

לעיתים החיים כל כך מטלטלים שהאחיזה בנקודת העוגן הפנימי הטוב והשורשי שבנו כבר לא בנמצא.

בכוחו של מפגש עם עצמנו להחזיר אותנו את עצמנו, ואת עצמנו אל בוראנו.

מוזמנת לתרגיל הרפיה מתוך מפגש במרכז שיח הלב להכשרת מטפלות בגשטאלט יהודי -  שיפגיש אותך עם הטוב השורשי שקיים בך.

https://drive.google.com/file/d/1j0R1n-MlznN5JAwtha0Tf-F9HeeAPYc_/view?usp=sharing

 באהבה  

סיגל אהביאל

 

 

שיח הלב מציע לך משחק שהשיקו סיגל אהביאל ושירן תורג'מן

המשחק שיחבר את הילדים שלכם אל הטוב השורשי שבהם. המתנה המושלמת לפסח. לילדים לנכדים ולאחיינים. 

 

לרכישה ופרטים לחצו כאן

 

 

 

 

 

יש רגעים שממלאים אותך באור. לו ידעת לזהות מה היה בהם שמילא אותך באור אז גם יכולת לדעת מה היא נקודת החיסרון שלך ואיך למלא אותה באור מתוך עצמך בעצמך.

 

ואז תוכלי גם למלא אחרים באור הייחודי שלך שלא תלוי בשום גורם חיצוני.

 

מכאן שלהשקיע בעצמך משמעו לצמוח ולהצמיח אחרים.

 

בתרגיל ההרפיה תתחברי אל נקודת החיסרון הכי עמוק שלך ואל המילוי העצמי הכי פנימי שבך.                                                                                                                                                     https://drive.google.com/file/d/1eTRFxJjJe7oHo8MpR3QQ7usGde34OYAg/view?

                                                                                                                                                     https://drive.google.com/file/d/1eTRFxJjJe7oHo8MpR3QQ7usGde34OYAg/view?usp=sharing

 

 

 

 

הכירי את עצמך ברבדים הסמויים שלך

 

יקרה,

 

יש בך חלקים שמוכרים לך ושרק מחכים שתעצרי להקשיב להם ותתחברי אליהם..
וגם.. יש בך חלקים ממש לא מוכרים ואפילו מאוד סמויים שמייחלים להתבוננות העמוקה שלך שתחבר אותך אליהם.
שניהם את.. שניהם אף מדברים ביניהם בין אם שמעת את שיחם ובין אם לא..
עצרי.. הקשיבי.. הכירי את השיח הפנימי שבתוכך..
ההרפיה המצורפת תטעים אותך את מי שאת..
כל מה שצריך זה כמה רגעים של שקט. ומשם? תלכי אליך. מתי וכמה שתרצי...

 

להרפיה לחצי כאן

 

 

 

 

רגע לפני הגאולה הגלות מתגברת! / סיגל אהביאל

 

פרשת וארא מתחילה בתגובה של ה' לטרוניית משה רבינו "למה הרעות לעם הזה?"  מסוף פרשת שמות.

 

משה לא מבין איך זה יכול להיות שתחילת הבטחת הגאולה הופכת את הגלות לנוראית יותר מאי פעם.

 

ומשם אנחנו לומדים חוק רוחני שהפיל רבים וטובים בפח הייאוש. רגע לפני הגאולה, השינוי, הרווחה, ההצלחה והפריצה - התחושה מתגברת שבחיים לא נצא מהצער, מהצמצום, מהקושי ומהתקיעות.

 

כול עוד אנחנו שואפים לשינוי טוב בחיינו חשוב שנדע שהוא לא יגיע לפני שנתמודד עם ניסיון עסיסי לפניו.

 

ככה זה בכל תחום בחיים.  וככה יקרה גם בגאולה האחרונה.

והסיבה לכך היא פשוטה - רק כשממש ממש קשה, יש לנו שתי אופציות אפשריות:

אחת היא הייאוש והפספוס של הכל. והשנייה היא צעקה להשם מעומק מהלב והיא זו שפותחת את שערי הגאולה השלמה. גם אם היא חלקית עד לניסיון הבא וגם אם היא הגאולה האחרונה.

 

ועוד נקודה חשובה - ככל שהגאולה יותר שורשית ועמוקה כך הניסיון האחרון שלפניה הוא קשה ומטלטל יותר.

 

עשרים אחוז בלבד החזיקו מעמד ביציאת מצריים ובחרו באופציה הנכונה - צעקה ואמונה.

 

מסתבר שאין זו בחירה פשוטה. אבל אם היא כבר עומדת בפנינו סימן מובהק יהיה עבורנו - שיכול נוכל לה!

 

יהי רצון שנזכה להיות מאלה שנגאלים בגאולה האחרונה..

 

 

 

להסכים להיות את ולצמוח באמת

 

יקירתי!

כשאת מבינה, מזהה ומקבלת את רגשותייך האמיתיים לנוכח מי או מה שהפעיל אותך או טלטל אותך - דווקא אז מתגלה בך כוח אדיר להתמודד.

כי הכי חשוב הוא שלא תנטשי את עצמך לעולם. את הרגשות האמיתיים שלך. את המחשבות שמציפות אותך.

הכי חשוב שתשארי את גם כאשר מה שאת פוגשת בחייך מכאיב לך או משפיל אותך ובעיקר מפגיש אותך בתוכך עם מישהי שאת לא אוהבת.

כי דווקא משם, מהאמת הפנימית הכי אמיתית שלך, תוכלי להתחיל להתחזק. לא לבעוט או לברוח או להעמיד פנים שאת מי שאת רוצה להיות.. אלא להתחזק באמת! ולצמוח באמת!

ההרפיה המצורפת תעביר אותך תהליך בו תמצאי את עצמך שוב ושוב דווקא בזכות המאורעות הכי מטלטלים...

  https://drive.google.com/file/d/1uaSUBJFK7dk3SD-rFZjiIz2QDz4s9pkD/view?usp=sharing

 

באהבה גדולה

 סיגל אהביאל

 

 

 

 

המסר שבנסיונות חייך

 

האתגרים שהשם שולח אל חייך לא לחינם הם נשלחים אליך. יש בהם מסר מדויק רק עבורך, ולך יש יכולת לפענח אותו.

הקישור לתרגיל המצורף יעזור לך לעבור תהליך עד מציאת המסר האישי הנסתר שם עבורך ששורשו ניצב  בתקופה הכי רגישה בחייך - שנות ילדותך.

 לחצי על הקישור ופגשי את עצמך

https://drive.google.com/file/d/1Pzld9ZH_dFBKqyvcICDQaUOg0lYJJPS2/view?usp=sharing

 בהחלט! קחי זמן למפגש עם עצמך. 

והרי את הכי חשובה כי בלעדייך ממילא לא יהיה כלום בחייך.. (:

 

 באהבה

 סיגל אהביאל

 

 

 

שבוע טוב ומבורך!

הינה חיזוק לקראת השבוע הבא עלינו לטובה כי כ"כ אקטואלית התורה שלנו:

אומר ה'שפת אמת' על פרשת "שמות" שהגלות כלל אינה כיסוי על השגחת השם אלא שהיא היא השגחת השם. שגם בקשיים שלנו עם הקורונה והבריאות ובעיות הפרנסה והבעיות המשפחתיות והעולמיות -  שם דווקא נמצא השם!

אז נשאלת השאלה - איפה הוא? לא יכל היה להתגלות אלינו בצורה נעימה יותר? למה לשלוח לנו קשיים כל כך קשים?

והפרשה עונה "ויקם מלך חדש על מצרים אשר לא ידע את יוסף" מי לא ידע את יוסף? המלך? לא! "אשר לא ידע את יוסף" מדובר על עם ישראל . בגלל שעם ישראל שכח את בחינת "יוסף" שהוא נקודת פנימיות היהדות שבנו שיודעת שהכל זה השם ושהכל טוב ולטובה עבורינו - לכן קם מלך שעינה אותם. למה? כדי שיהיה להם כל כך קשה עד שיזכרו אותו שוב ויצעקו אליו.

כי בחינת "יוסף" הוא לבת האש של הסנה הבוער. שם הכל בהיר ומחובר להשם. שם אש הגלות לא יכולה לשלוט בנו כי יש בנו אמונה. לכן אמנם הסנה בוער אבל האש השורפת לא שולטת בו כי "לבת האש" בוערת בו.

אמנם העולם מסתיר את ההשגחה אבל אין שום דין יכול לשלוט בנו כי יש לנו התחדשות האמונה שוב ושוב על כל מקרה שקורה לנו בחיים ...

לכן כתוב בפרשה "ויקם מלך חדש על מצרים". והרמז הוא  שההתחדשות של האמונה הפסיקה בעם ישראל לכן עבר השלטון לבחינת "מצרים" ו"קם מלך חדש" ששלט עליהם.

וזו הסיבה שנצטוו אחרי יציאת מצרים "החודש הזה לכם" שמשמעו (החודש) ההתחדשות הזו (לכם) חוזרת אליכם..

 יהי רצון שנזכה להתחדשות האמונה דווקא בזכות התקופה הבוערת הזו. שכל אשר נעשה, נפעל בכוחו של השם ובאמונה שלמה שכל המעשים הם שלו וממנו. ואנחנו בשליחותו לגילוי רצונו בלבד.

 באהבה רבה

 סיגל אהביאל

 

 

 

החיסון החזק בעולם - השקט והרגיעה שלך

 

חברות יקרות!

ימים מאתגרים עוברים עלינו. אנחנו צריכים "חיסון" חזק ומדויק יותר מאי פעם - אמונה בטוב העליון השופע עלינו.

בראש השנה המלכנו את בורא עולם עלינו. זו לא היתה המלכה מהפה לחוץ. זו היתה המלכה מהלב שלנו עד לב השמיים.

שמשמעה שכל מה שקורה לנו כולל הכל מכל כול - אינו אלא ממנו אלינו ולחלוטין לטובתנו. וכן. זה כולל הכל מכל כל....

אז איך 'מתחסנים' מול האתגרים שקורים לנו עכשיו ולא פוסחים על אף אחד מאיתנו? - מכניסים אור לחיינו.

אור האמונה. אור הביטחון.

גם אם בפנים צועקים הש"דים וטוענים: "לא! אין מקום פה לאור. הוא ערטילאי מידי ובינתיים אין מי שיגן עלינו. עלינו להישען החוצה ושמישהו יזריק לנו משהו שיגן עלינו מפני פגעי הזמן שבאים ממלך שלא נמלך בנו איך יתנהלו חיינו. כי בנו  יש עצמי שאינו ראוי ואינו אהוב".

נכון.. מותר להם לצעוק לש"דים הפנימיים. בשביל זה הם נקראים ניסיון כי זה תפקידם - לנסות אותנו.

אך מצד שני מותר גם לנו להשיב להם מילה אחת - אמונה. ועוד מילה - ביטחון.

ואיך נגיע לאמונה וביטחון? נכניס אותן אל תוכנו ונתמודד מול כל הצעקות הפנימיות שמנסות לפלוט אותן מהר מחיינו. מול כל הכפירות הקטנות והגדולות שצורחות בתוכנו. מול על הרשעויות הסמויות שלא נעים להודות עליהן. מול כל הפחדים המרעידים את אמות הסיפים שלנו.

כל אלו קיימים בנו רק כדי שנתמודד איתם ונשיב להם תשובה אחת ניצחת ממש כמו שענה חבקוק הנביא "צדיק באמונתו יחייה".

אמונה היא גם שורש שקיים בנו בטבעיות וגם תוצאה של עבודה פנימית מחזקת.

מצד אחד היא השורש שממנו הגענו. ומצד אחר היא תוצאה של עבודה משום שהתכסנו בפחדים כמו שמיכה שחורה שמכסה על מי שאנחנו באמת.

 כדי להסיר את השמיכה ולגלות את כוחנו כוח האמונה  עלינו לגעת בהם מתוך אמונה שיכול נוכל להם.

משום שבימים אלו חייבים לחסן (מלשון חוסן) את המערכת החיסונית שהיא האמונה שלנו בטוב השופע עלינו ובטוב שבתוכנו -  מצורפת לכן הרפיה שכדאי לשמוע ולבצע כל יום.

כמה דקות של 'חיסון' עצמי (חוסן עצמי) בימים של ניסיון.

https://drive.google.com/file/d/1aM3I_JtwM7Yc2jlBvfFC-as8ZM7J7lbg/view?usp=sharing

בתפילה שהשם יהיה בעזרנו, שנשען רק עליו ושנסכים לשמוע את כל מסריו הנמסרים אלינו בלי מילים אלא דרך מהלכי החיים..

 

 

 

 

פרשת ויחי - דווקא כשהכל סביבנו לא וודאי ומאיים זה הזמן לגלות את הכוח שלנו לשמוח גם כשאין שום סיבה חיצונית לשמחה.

להאזנה לחצי כאן

 

 

 

 פרשת ויגש. היורצייט של רבי נתן זיע. הפטרת ויגש וצום י' טבת -  מתאחדים כולם למסר אחד  - איך יוצרים אחדות בתוכנו ועם סביבתנו ...

להאזנה לחצי כאן 

 

 

 

 

חנוכה - זאת חנוכה.

פרשות וישב מקץ מתארות את מסע גאולת הנפש

 

להאזנה לחצי כאן

 

 

 

חנוכה - איך נוכל להרגיש את האור הגנוז

 להאזנה לחצי כאן

 

 

 

פרשת וישלח מגלה לנו באילו שיטות ניצח יעקוב את לבן ועשיו

 

גם אנחנו יכולים בכוחו לנצח את היצר הרע..

 

שנזכה!

 

https://drive.google.com/file/d/1xympcV2IhCK2Th5-jFSJScu5B3zz8hwY/view?usp=sharing

 

 

 

 

חברות יקרות! 

 

החגים עברו ועכשיו הם בתוכנו. כל מה שעברו נפשנו נשמתנו וגופנו בחודשיים האחרונים מאלול ועד עתה בונה אותנו להמשך מחובר פנימה ולמעלה.

במהלך החגים מסרתי שיעור שכולל את כל מהלך החגים לידי מסע אחד שלם שסוגר מעגל בנפש ובנשמה שלנו.

אמנם המעגל הזה כבר בתוכנו אך יחד עם זאת הוא רלוונטי לכל השנה ולכל יום יום ולכל התמודדות בחיים שלנו. לכן שמחה לצרף לכן את השיעור "מסע הנפש מאלול ועד שמחת תורה" במטרה שנלך עם המסרים הללו כל השנה. 

להאזנה לשיעור לחצי כאן 

 

שתהיה לכולנו שנה טובה בריאה ומבורכת 

מוסרת המון אהבה ומתפללת שלא ניפול משום דבר ונהיה שמחות וחזקות תמיד.

סיגל 

 

 

 

הכנה לעשרת ימי תשובה ויום הכיפורים

 

מוזמנת לצפות בשיעור וידאו חדש בו תלמדי כיצד עושים תשובה אמיתית בלי שום זיופים והעמדות פנים.

 

כמה קל להעמיד פנים ולכסוף להיות טובים וצדיקים בעוד שעמוק בפנים בסתר סתרים מתחבאת לה תחושה שאת החלק הבאמת 'לא יפה' אנחנו מסתירים.

 

לחצו על הקישור וצפו בשיעור שיחזק את הלב לעשות תשובה גם מתוך העומקים הפחות יפים - https://youtu.be/U-mAsmr8Rdw

 

 שנה טובה ומתוקה.  

כתיבה וחתימה לחיים טובים לשלום ולברכה!

 

 

 

 

פרשת כי תצא מלמדת אותנו איך להפוך את היצר הרע לטובתינו. לא רק שלא יצליח להפיל אותנו אלא שיגלה לנו את הכוח הטמון בנו.

להאזנה לחצי על הקישור

 

https://drive.google.com/file/d/1BQONC0Rf1lo_HXzTH8bjIIFqDGQ8dG1N/view?usp=sharing

 

בימים אלו נפתח שער חד פעמי שחוזר אחת לשנה שדרכו נוכל לגלות את כל הטוב שלנו לעולם ולעצמנו.
פרשת שופטים מלמדת אותנו איך לעבור דרך השער הזה.

להאזנה לחצי על הקישור

 

https://drive.google.com/file/d/1Eb7XQNHCA2II8dislnqHR2Ad6N8fq2I4/view?usp=sharing

 

 

 

פרשת ראה מלמדת אותנו איך אפשר לברוא את המציאות הפרטית שלנו באופן שנרגיש רק ברכה בכל דבר

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/17yw3awAWGqo4D-i4qsK1ZdJwmna37Hra/view?usp=sharing

 

 

פרשת ואתחנן מלמדת אותנו איך אפשר לרצות מאוד ויחד עם זאת גם לוותר במקביל על הרצון. וכל זאת מבלי לוותר על הרצון.

להאזנה לחצי על הקישור

 https://drive.google.com/file/d/19UQwJj6BstNNhBX4_S28G33y3i95ULqO/view?usp=sharing

 

 

לקריאת הכתבה שהתפרסמה על מרכז 'שיח הלב' במגזין 'אשת' לחצי כאן

 

לקריאת הכתבה שהתפרסמה על מרכז 'שיח הלב' בעיתון' משפחה' לחצי כאן

 

 

בפרשת דברים משה רבינו אומר לעם ישראל שהוא לא יכול לשאת אותו על עצמו לבד. האם באמת הצדיק לא יכול לשאת את עם ישראל? למה הכוונה שלו? איזה לימוד הוא מוסר לנו כאן?

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/1eQj1-owqCASG9mQuGinxXSIDaV8vTzni/view?usp=sharing

 

פרשת מטות מסעי מלמדת אותנו על כוח הדיבור. דיבור טוב יוצר מציאות של טוב. ודיבור רע יוצר מציאות של רע. ומה נכון לעשות כשאנחנו רואים רע לנגד עינינו? להתעלם? להעמיד פנים שלא ראינו?

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/1hzb2YR61W3HpW-a8eT9iE3pIPKMRzXwI/view?usp=sharing

 

פרשת חוקת מפליאה אותנו - שהפרה האדומה מטמאת את הטהורים בזמן שהיא מטהרת את הטמאים ואיך זה שאדם מת באוהלה של תורה רק אז נקרא חי ? כיצד ההפכים האלו קשורים לנפש ולמסע האישי שלנו בעולם ?

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/1uFKhgROuseE-KmTu0xRzqu9Nz61pA56V/view?usp=sharing

 

פרשת קורח מלמדת אותנו כמה חשוב להתרחק מהמחלוקת.

אך מה נעשה וכל חיינו מלאים במחלוקות?

איך בורחים מהמחלוקת למרות שהיא שם כל הזמן?

 

<span style="color: #

 

 

 

 

 

 

מי ישיב את בת המלך לארמון?

שלח לחבר
הדפסה

 

בסיפורו הראשון שסיפר רבינו "מעשה מאבדת בת מלך" מזכיר לנו מה הוא תפקידנו האמיתי בעולם על מנת שנתעורר לקיימו ולא רק זאת אלא אף בעיקר מוסר לנו "סימנים בדרך" כיצד ליישם את תפקידנו עד לסופו הטוב..

 

מתאר רבינו מלך אשר לו שש בנים ובת אחת ובכך רומז לנו על מלך מלכי המלכים אשר האציל מעצמו את שבעת הספירות התחתונות אשר אותן באנו לתקן בימי חיותנו עלי אדמות - חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד ומלכות - ספירות אלו הינם המידות אשר בנפשנו אשר על תיקונם אנו עמלים עד אשר יובילו אותנו למימוש קדושתנו שנפח בנו המלך.

 

ואז ממשיך רבינו ואומר כי את הבת אהב המלך ביותר והיה משתעשע עימה תמיד. ה"בת" בסיפור מרמזת על הספירה הנמוכה ביותר מבין השבע ספירות - ספירת המלכות - המרמזת על העולם הזה. ובכך רומז לנו רבינו כי הכי מעריך המלך את יכולתנו להמליך אותו ולפרסמו דווקא בעולם הנמוך ביותר - עולם הזה - אשר חשכותו מעלימה את אור פני המלך. דווקא אנו הרחוקים יכולים להעלות נחת רוח מיוחדת למלך בהיותנו מקדשים את שמו במדורי העלטה.

 

ואז.. יום אחד כועס המלך על ביתו ומשלח אותה מעל פניו באומרו לה "שהלא טוב יקח אותך"... ובכך מתחיל המסע שלנו בפועל בעולם.

 

על מה קמה המריבה?

שאלתם את עצמכם פעם מדוע אנשים רבים? התשובה היא כי אנשים רבים מאחר ומאחורי כל מריבה ישנה משאלה סמויה לקשר עמוק יותר, פנימי יותר, אמיתי יותר. משום כך בעל ואשה רבים.. חברים טובים רבים... על שום שמחפשים הם משהו חדש בקשר.

מכאן שהסיבה שמשלח אותנו המלך מארמונו שהוא עולם האמת אל חשכת העולם הזה הנקרא ה"לא טוב" אינה אלא על מנת לאפשר לנו לחפש אותו מחדש והפעם דווקא מתוך היותנו אחוזים ב"לא טוב" ועל ידי כך הוא מאפשר לנו להתקרב אליו יותר...


רבינו דווקא משתמש במילים "לא טוב" ולא סתם במילה "רע" ובכך רומז לנו כי כל כוחו של ה"לא טוב" אשר אל תחת השפעתו הושלכנו (דהיינו כוח המדמה) הינו בכך שהוא מאתר דווקא את הכוח הטוב הטמון בכל אחד מאיתנו ואז הוא מסיתו לשימושו ולטובתו. למשל אדם שכוחו מתבטא במידת ה"חסד" שבו או אז מסיתו ה"לא טוב" שישתמש בכוח החסד שלו שבו הוא חזק לניאוף חלילה ואם כוחו חזק במידת ה"גבורה" מסיתו ה"לא טוב" להשתמש בגבורה לכעסים ולמלחמות במקום לעמידה על גבולות הקדושה. וכן הלאה הם תעתועי ה"לא טוב" אשר תחת השפעותיו הושלכה בת המלך שהיא נשמתנו.

ממשיך רבינו ומספר כי השני למלך בראותו את צערו של המלך על כי הרחיק את ביתו ממנו - מיד נרתם למשימה לבקשה ולהשיבה אל חיק אביה.

משמעותו של ה"שני למלך" בסיפור ספונה בראשי תיבות המילה שני - "שורש נשמות ישראל". ובכך רומז לנו רבינו כי בשורש מהותנו עמוק עמוק אנו כולנו נרתמים במסירות נפש למשימה למצוא את הקשר לנשמתנו להכיר בה ולא לשכוח אותה ואז להצילה ממלתעות הלא טוב המתעתע ולהשיבה אל הבורא.

עמוק בתוכנו אנו מרגישים את געגועיו של המלך אל הנשמה שנטע בנו נענים לגעגועיו ונרתמים לחפשה בתוכנו ולחברה אליו. אך לא פשוט ומלא מניעות הוא המסע ועל כן בהמשכו של הסיפור מצייד אותנו רבינו בעצות טובות כיצד לצלוח את דרך התעתועים הזו ולהצליח במשימה.

 

רמז ראשון להצלחת המסע - שביל אחד מן הצד

נקודת התפנית הראשונה במסע אשר מקרבת את השני למלך למטרתו קוראת כאשר הוא מחליט לנטוש את היערות השדות והמדבריות אשר בהם הוא מבקש אחרי בת המלך והולך לחפשה ב"שביל אחד מן הצד" - בכך רומז לנו רבינו כי החיפוש האמיתי אחר נשמתנו נמצא במקום מאוד אינטימי בינינו לבין הקב"ה - ב"שביל אחד מן הצד". שם במקומה של הצניעות והענווה דווקא במקום שבו אף אחד לא רואה אותנו להלל ולשבח את "קדושת דרכנו" - היכנשהו בעומק סתרי מחשבותינו ובעומק נטיית רצונותינו הסמויים אשר אותם שומע רק המלך הבוחן כליות ולב - שם דווקא הרחק מעיני הציבור קורה משהו גדול באמת. שם קורה חיבור אמיתי אל נשמתנו ואל המלך הקדוש.

 

רמז שני להצלחת המסע - הימנעות מתענוגי העולם

התפנית הבאה בסיפור קוראת לאחר שמוביל השביל מן צד את השני למלך הישר אל ארמונו של ה"לא טוב" בו אחוזה בת המלך - רומז רבינו כי מי שמוכן להיות אמיתי עם עצמו ולקרב את נשמתו לבורא באמת ובסתרי סתרים זוכה לחשוף את תעתועיו של ה"לא טוב" ולמצוא את נשמתו באמת.

ואז פונה בת המלך אל השני למלך בהתרגשות וקובעת איתו זמן בעוד שנה בדיוק לפוגשו בהבטיחה לו כי אז יוכל להוציאה לחופשי. אך תנאי היא מתנה עימו על מנת שיצליח במשימתו - כי בכל אותה שנה יתגעגע אליה ולא יירגע מגעגועיו ואז ביום המיועד להוציאה לא יאכל ולא ישתה ולא יישן.

בכך רומז לנו רבינו כי לכתחילה עלינו לזכור כי העולם הזה לא נועד שנתענג ממנו. באשר כי אם נתפתה אחר תענוגי העולם הגשמיים או אז יפגמו שלהבות כיסופינו אחר מציאת הנשמה מהסיבה שהגשמיות תגשם אותנו ותעכיר את אור הרוחניות הבוערת בקרבנו.

השני למלך מקיים את כל דבריה אך דא עקא דווקא ביום האחרון בו הבטיח לה כי לא יישן ולא ישתה ולא יאכל נתקל הוא באילן בעל תפוחים נאים עד שלבסוף אינו עומד בפיתוי ואוכל מן התפוח ו ... נרדם ל"זמן מרובה"....

ובכך מצייד אותנו רבינו בעוד רמז ואומר - דעו לכם כי "ביום האחרון"דהיינו לאחר שתזככו את נפשכם הרבה זמן בכיסופים טובים - כאשר תתקרבו מאוד לקראת שינוי אמיתי בנפשכם שיקנה לכם חופש רוחני פנימי אמיתי - או אז תתגבר הקליפה עליכם ביותר!!! ותפתה אתכם אחר תאוות העולם עד כי בקושי תוכלו לעמוד בפיתוייה וייתכן מאוד שתפלו מכל הכיסופים הרוחניים שלכם ו"תירדמו" תרדמה רוחנית לאורך זמן.... אך אל דאגה!! ואין ייאוש!! כי עדיין לא אפסה תקווה ולא נסגרו השערים באשר בת המלך לא תוותר עליכם...

 

רמז שלישי להצלחת המסע - לשמור את כוח השמחה

וממשיך רבינו ומספר כי לאחר שהתעורר משנתו הלך השני למלך אל בת המלך וראה כי היא מצטערת מאוד על כי נרדם בשליחותו אך למרות זאת היא אינה מתייאשת ממנו ועתה היא מוכנה להקל עליו את ההזהרה - דהיינו אומר רבינו אומנם לכתחילה עלינו להיות פרושים מתענוגי העולם הזה בכלל אך מאחר ואיננו יכולים לעמוד בכך בכל זאת אין ייאוש כי ישנה גם עבורנו תקווה - ומבקשת בת המלך ממנו כי שוב יתגעגע אליה שנה שלמה וביום האחרון רשאי יהיה לאכול ואין צריך להתענות אך רק שלא ישתה יין כי היין יגרום לו לשינה והעיקר הוא שלא יישן.

רומז רבינו כי העיקר בעולם הזה הוא שלא להירדם מהזיכרון של משימתנו אשר לשמה הגענו לעולם ושלא נרדם מהתקווה והידיעה כי בכוחנו למלאה אף כי ניפול בדרכנו אלפי פעמים. על כן אמנם לכתחילה נכון שלא נהנה כלל מתענוגי העולם אך יחד עם זאת לאנשים כערכנו העיקר הוא לפחות שלא נשתה יין על מנת שלא נרדם.

משמעות שתיית היין הינה על פי מאמר חז"ל כי "יין ישמח לבב אנוש" ומכאן רומז רבינו - אמנם אי אפשר לצפות מכם שלא תיהנו מהעולם והצעותיו כלל אך לפחות שמרו את השמחה וההתרגשות שלכם לדברים משמעותיים באמת. הישמרו לשמור את השמחה שלכם וההתרגשות שלכם בהצלחתכם בקרבת השם, בעבודת המידות, בהתגברות על תאוות וכן הלאה ערכים רוחניים ומשמעותיים. כי אם תתמלאו בשמחה בשל הנאות חולפות או אז לא תוכלו יותר ליהנות ולשמוח באמת מהישגים אמיתיים כי יתמלא ליבכם בשמחה אחרת ואז שוב תירדמו מדבקותכם במשימה ותאבדו את הדרך לתכלית.

מה לדעתכם קרה אז? ההצליח השני למלך לעמוד במשימה המתונה יותר? כמובן שלא. אף בפעם השנייה בהגיע היום האחרון שוב גובר עליו ייצרו והוא שותה יין ונרדם..... והפעם לשבעים שנה....כמניין חייו של אדם.... ובכך רומז רבינו כי יכולים אנו לחיות בעולם בעירות מלאה ובעצם להיות שרויים תרדמה עמוקה ... כבר לא נלחמים בחירוף נפש עבור השגת משימתנו לחלץ את נשמתנו ממלתעות התעתוע של ה"לא טוב".... אוי...

  

רמז רביעי להצלחת המסע - כוח האמונה!!

אך בת המלך לא מתייאשת.. כלל וכלל לא... בבואה לפגוש את השני למלך ומוצאת אותו רדום היא אומנם בוכה וקובלת על עוצם הרחמנות שחשה עליה ועליו ... אך שוב היא מתנערת מיד מצערה וכותבת לו מכתב בדמעותיה על גבי מטפחת ובו מספרת לו כי אם רוצה הוא להוציאה עליו לחפשה עתה בהר של זהב ומבצר של מרגליות.

כאן מרמז לנו רבינו כי אף אם לא הצלחנו לעמוד במדרגות הקדושה הנדרשים מאיתנו אל לנו להתייאש כי אף על פי כן יש תקווה אף עבורנו וכל שעלינו לעשות הוא להמשיך ולחפש את הקשר לנשמתנו והפעם במקום הזוי ולא הגיוני כגון "הר של זהב ומבצר של מרגליות".

לא רק אנחנו חושבים כי מקום כזה הוא כמעט שלא בנמצא בשכל אנושי אלא אף השני למלך אשר כבר התעורר משנתו ושב לחפש את בת המלך חשב כך ועל כן אומר רבינו "השאיר את המשרת" שהוא השכל המשרת אותו לאורך כל הדרך ו"הניחו והלך לבדו לבקשה".

אם עד עתה השכל לא הצליח לעזור לנו כי כוחנו דל לעמוד בבירור של אמת ושקר וכך שוב ושוב מוצאים אנו את עצמנו נופלים בתעתועי ה"לא טוב" - אם כך עתה מה שעלינו לעשות הוא להניח את השכל ו"ללכת לבד" - דהיינו לסמוך עצמנו על האמונה לבד!! כי כאשר כשל כוח שכלנו או אז רק בכוח האמונה נוכל לזכות לסיים את המסע עד סופו מבלי להתייאש ולהירדם באמצעה של הדרך.

על כן אומר רבינו כי השני למלך פוגש "אנשים גדולים" חכמים והגיוניים אשר בזים לו באומרם כי הר של זהב ומבצר של מרגליות "בוודאי אינו בנמצא כלל... והלא אתה רואה כי שטות סיפרו לפניך"...אפילו "אנשים גדולים" וחשובים בחיינו יכולים להיות בעל כורחם שליחיו של ה"לא טוב" ולומר לנו בייאושם כי רב - כי אל לנו לצפות להוציא את נשמתנו משביה ומוטב לנו כי נרדם שוב ונוותר על המשימה ההזויה שלנו.

אך השני למלך הפעם לא מתרשם מתעתועי היצר ועומד על דעתו ו"מתעקש" (כפי שמציין רבינו בסיפור) למצאה. על אף ההיגיון המתנגד יודע הוא בעמקי ליבו כי אם אמרה בת המלך כי היא קיימת ונמצאת אף על פי שזו משימה שלכאורה נראית בלתי הגיונית שומה עליו להמשיך בדרכו עד שימצאנה!!

בכך רומז לנו רבינו כי לאנשים כערכנו אשר כוח שכלנו לברר ביין טוב ורע לא עומד לנו ואנו נרדמים שוב ושוב במשימתנו - רק האמונה תעמוד! והיא זו שתחזיק אותנו על עומדנו במסענו בעולם הזה המתעתע והמשקר והמחליף את הטוב ברע ואת הרע בטוב.

 

אין עוד מלבדו

בסופו של הסיפור לאחר שעמד בעקשנות בכל המסות הלב אשר ניחתו עליו מאנשים גדולים כאלו ואחרים מקבל לפתע פתאום השני למלך סיוע באופן פלאי ובאה רוח ונושאת אותו עד למקום של "הר של זהב ומבצר של מרגליות" - ובכך מרמז רבינו כי רק אם נחזיק מעמד ולא נרדם ולא נוותר למרות ואף על פי כל המניעות הרבות שיעברו עלינו או אז ברגע אחד לפתע ישלח בורא עולם סיוע מן השמיים ויקפיץ אותנו מעבר לכל המניעות עד למקום בו שורה נשמתנו.

ושם במקום זה שוהה השני למלך לזמן מה כפי שאומר רבינו "כי צריך לשהות שם כי צריך לשום שכל וחכמה להוציאה". ובכך מרמז רבינו - אף כי אמנם האמונה היא זו שעמדה לנו לאורך כל הדרך והחזיקה אותנו שלא נתייאש - בכל זאת כדי להשלים את המשימה עד סופה נדרש מאיתנו שוב להפעיל "שכל וחכמה" על מנת "להציל את נשמתנו". אמנם כוח האמונה הוא הבטון המעמיד אותנו על רגלינו אך עיקרו של דבר הוא שסופו של הבירור של מי אנחנו באמת דהיינו עצם היותנו נשמה אלוקית השייכת למלך תקרה על ידי בירור הדעת כמו שכתוב - "כולם במחשבה התבררו". וגם בזה נזכה לסיוע שמימי אם נחזיק מעמד ולא נתייאש.

מאחר וכדי להשלים של המשימה יהיה עלינו לעמוד אל מול תעתועי "לא טוב" מבלי להתפתות אחר שקריו ובכוח הבירור של אמת ושקר לגלות את האור הטמון בכל ספירה וספירה המאירה בתוכנו.

 

"ואיך שהוציאה לא סיפר"

לבסוף מוציא השני למלך את בת המלך משביה אך רבינו לא מגלה את האופן המדויק בו מוציא אותה באשר מסתיים הסיפור במילים - "ואיך שהוציאה לא סיפר. ובסוף הוציאה" - ובכך שוב אנו זוכים ברמז כי בסופו של מסע מי שבאמת מסיים את המלאכה וגואל את נשמתנו משביה הינו רק בורא עולם בכבודו ובעצמו. כל מה שמוטל עלינו הוא רק לעשות את מלוא ההשתדלות והמאמץ הרוחני אך במופלא מאיתנו אל לנו לדרוש כי בסופו של דבר הכל נעשה רק בדבר המלך ויחד עם זאת מצד שני אל לנו להקל בחשיבות מסענו ורצוננו העיקש לסיים את המשימה.

 

יהי רצון שנזכה להוציא את נשמתנו משביה ולגלות את היותנו חלק אלוקי ממעל ונחזיק מעמד אל מול המניעות הרבות עד כי נזכה לסיוע מן השמים ונזכה כולנו לשוב אל ארמון המלך לחזות בנועם השם ולבקר בהיכלו...

 

 

פרח    

כל הזכויות שמורות לסיגל אהביאל - שיח הלב | יצחק 4 קרית יערים 9083800 ahaviel@siach-halev.com  6 | אודות הנגישות


 

הפעל נגישות

בניית אתרים