מה באתר

כניסת חברים
שם:
סיסמא:
חדשות ועדכונים

 

 
לקריאת הכתבה שהתפרסמה על מרכז 'שיח הלב' בעיתון' משפחה' 
לחצי כאן

 

 

 

רבי נחמן אומר שבתוכך טמונות שלוש 'נקודות' התבוננות עצמית ושמכל אחת מהן את חווה את עצמך ואת הסובבים אותך באופן שונה.

 

הכירי בתרגיל ההרפיה המצורף את שלושת הנקודות שמשפיעות על היחסים שלך עם עצמך ועם העולם כולו.

 

תלמדי ליצור שיתוף פעולה בין שלושתן ולקבל מסר מבורא עולם שיוביל אותך אל האור גם ברגעים של חושך ואי בהירות.

 

https://drive.google.com/file/d/1dlUulA3B5e69CabFjPnX3t-WH5LrDi-p/view?usp=sharing

 

באהבה ובברכת קיץ בריא ושמח סיגל אהביאל

 

 

יקרה,

 

להתבונן על הקשיים שלנו בעיניים 'עליונות' ואולי גם קצת 'מרוחקות' מקנה לא פעם תמונת מצב רגועה יותר שמפיחה תקווה בתוך הצפיפות הרגשית.

 

  ההרפיה המצורפת מציעה לך לרכוש מבט עליון ואולי גם קצת אפילו 'אלוקי' על מה שעובר עליך.

 

תרכשי התבוננות חכמה ורחבה על מאורעות חייך.

 

  לצפיה ביוטיוב

https://youtu.be/dKE2K2YF3l0

 

להאזנה לחצי על הקישור https://drive.google.com/file/d/13V8PduCYJBJRDP161o2IIeDAvwaiwOZp/view?usp=sharing

 

 

מזכירה לך - הסדנה החד שנתית הייחודית שלנו תיפתח מיד אחרי החגים.

 

♥ תרכשי כלים מחודדים לצאת ממצוקות שתקועות בך שנים רבות.

 

♥ תקבלי הבנה בהירה על עצמך ועל יקירייך ותחווי חיבור סיפוק בקשר איתם.

 

♥ תכירי מפת דרכים מדוקדקת של הנפש ותדעי להתמודד עם אתגרים מתוך ביטחון ורגיעה.

 

אם את רוצה לחיות את חייך בעומק ובהירות מאירה את מוזמנת להצטרף אלינו

 

את יכולה לכתוב לנו במייל חוזר ahaviel@siach-halev.com

 

או להתקשר אלינו

 

058-4388613

 

  תתחילי ליצור שינוי שורשי שיחבר אותך ביציבות לאוצרות שבך.

 

 

  להשארת פרטים לחצי

 

 

https://siach-halev.ravpage.co.il/sofa2

 

 

להתרשמות והכרות עם שיטת 'הגשטאלט היהודי' ששידרגה לאלפי נשים את החיים

את מוזמנת למפגש 'על הספה' שיתקיים ביום שני יח' תמוז 28/6 בשעה 20:00 בzoom

 

 

להשארת פרטים ולהצטרפות לחצי

https://siach-halev.ravpage.co.il/sofa2

 

מחכה לך באהבה

 

מאמינה בך שתגיעי לכל הטוב שמחכה לך...

 

סיגל אהביאל

 

 

אור השם מאיר עלינו תמיד. גם כשהכל קורה "לא כשורה" גם שם מסתתר אור השם ומאיר עלינו מבעד למסך המאפיל.

 

עשרים אחוז בלבד מעם ישראל קיבלו את התורה מסיבה פשוטה.  מעטים היו אלו שהשכילו לראות את התקווה והאהבה מבעד לאכזריות, לרדיפות ולפחד מפני המצרים שהיו ועדיין מיצגים את כלל כל רשעי עולם שרודפים אותנו לכלותנו. 

 

 

 

חשוב שנבין שהמלחמה אינה על הגופים שלנו וגם לא על הרכוש שלנו ואפילו לא על האדמה הקדושה שלנו. המלחמה היא רק על הנפש שלנו. על האמונה. על השמחה. על הביטחון. את זה הם רוצים. 

 

ולכן הניצחון שלנו נרשם כאשר למרות הכל השמחה ממשיכה להחיות אותנו, וכאשר המבט שלנו נשאר יציב, חזק, ישיר, מאיר ובעיקר לא מפספס את נוכחות השם בכל מקרה ובכל מצב.

 

זה נכון, יש בנו חלקים שבוטחים ומכירים בנוכחות השם. ויש בנו גם חלקים 'הגיוניים' שלא מצליחים לספוג את הרעיון שיש כוח רוחני שמנהיג את העולם לטובה גם כאשר הכל נראה ממש 'לא טוב'.

 

אבל חשוב שנדע שהחלק המאמין שבנו הוא זה שיקבל בשמחה ובזרועות פשוטות את אור התורה בהיתגלות עלינו החג. והחלק שמתקשה להכיל את טוב השם גם במכה, הוא זה שיתקשה גם להכיל את אור התורה למרות שתינתן לו בקולות וברעמים.

 

ואנחנו.. אנחנו רוצים את כל חלקינו נוכחים בהר סיני ומקבלים את אור השם ותורתו. גם את העצמי המאמין וגם את העצמי המבוהל והלא בוטח.  

 

מה יעזור לנו לזכות לזה? 

 

כוח האמת. המוכנות להכיל את שני הקצוות הללו שבתוכנו. להסכים להכיר שיש בנו חלק מכווץ שלא מצליח להצליח להיות מאמין,

 

ולעטוף גם אותו. לתת גם לו מקום והכרה בי להיבה ממנו. 

 

לאפשר לו להרפות לרגע ולהכיל את העובדה שגם עליו מוקרנת אהבה משמיים ומאיתנו. שהוא, החלק המבוהל והמכווץ והלא מאמין שבנו, גם הוא אהוב. וגם לו יש תקווה.

 

כאשר נפנים שהשם מאיר גם על החלקים ה"כופרים" שבנו ושגם בהם יש אור מסתתר ושגם להם מחכה התורה כי גם הם חלק מהדרך אל הטוב המוחלט, המכווץ שבנו יתרחב. לו רק ינתן לו המקום לעצור ולהכיל את עצמו, תתגלה מתוכו אמת שבכוחה להכיל את הקצוות שמספרים שגם ברע יש טוב למרות ועל אף הכאב. 

 

התרגיל המצורף יעזור ליישם בפועל את הרעיון שלשני החלקים שבנו יש מקום אצל אבא שבשמיים. ושלכל חלקינו יש תקווה לאמונה, לריפוי, לשמחה ולאהבה..

 

באהבה ♥

 

סיגל אהביאל

 

 

https://drive.google.com/file/d/1u_yHVXXLBRlRkiOTNaq3WzifHMcAfA0g/view?usp=sharing

 

 

האסון שפקד אותנו כמשפחות וכעם, בציון הקדוש של רשב"י, קורא לנו לחשבון נפש מהול באהבה ויראה.

 

מצורף שיעור קצר לחיזוק הלב ודיוק הדעת - מה היא דרך התשובה המתבקשת מאיתנו עכשיו.

 

מוקדש לעילוי נשמתם של מ"ה הקדושים שחזרו למרומים ביום ל"ג בעומר.  

 

https://drive.google.com/file/d/1_KIqvxD0Lr7vA9KRPxsi0S5f1rcaDh6j/view?usp=sharing

 

שנזכה לגאולה ברחמים

 

 

מה שנצרך לנו יותר מכל כרגע הוא נחמה משמיים וגם את היכולת בתוכנו להכיל ולקבל אותה.

 

איך מתחזקים בהכרה שגם בתוך הכאב הגדול ביותר, נמצא השם יתברך ועל כן אין ייאוש ואין פחד כלל בעולם?

 

בהרפיה המצורפת, שהועברה בבית ספר שיח הלב להכשרת מטפלות בגשטאלט יהודי, תמצאי שביל שיוביל מעומק הכאב האישי שלך ועד להישענות על אבא שבשמיים.  https://drive.google.com/file/d/1aYwbD7wr3ffveVn3waFceDW3Gk3sDPVq/view?usp=sharing

 

 

 

הטלטלות שקורות עכשיו נוגעות בכל לב ובכל נפש. האם כבר עצרת לרגע כדי לשמוע מה ליבך אומר לך?

 

התרגיל המצורף מזמין אותך לשמוע את קולך הפנימי בעין הסערה וגם לזהות את המסר האישי מריבונו של עולם אליך.

 

https://drive.google.com/file/d/1SJIwz4vsDCswE3kMGtkFUG4LqE0BpS-M/view?usp=sharing

 

שנתבשר רק בשורות טובות ונתנחם נחמה שלמה.

 

 

לעיתים החיים כל כך מטלטלים שהאחיזה בנקודת העוגן הפנימי הטוב והשורשי שבנו כבר לא בנמצא.

בכוחו של מפגש עם עצמנו להחזיר אותנו את עצמנו, ואת עצמנו אל בוראנו.

מוזמנת לתרגיל הרפיה מתוך מפגש במרכז שיח הלב להכשרת מטפלות בגשטאלט יהודי -  שיפגיש אותך עם הטוב השורשי שקיים בך.

https://drive.google.com/file/d/1j0R1n-MlznN5JAwtha0Tf-F9HeeAPYc_/view?usp=sharing

 באהבה  

סיגל אהביאל

 

 

שיח הלב מציע לך משחק שהשיקו סיגל אהביאל ושירן תורג'מן

המשחק שיחבר את הילדים שלכם אל הטוב השורשי שבהם. המתנה המושלמת לפסח. לילדים לנכדים ולאחיינים. 

 

לרכישה ופרטים לחצו כאן

 

 

 

 

 

יש רגעים שממלאים אותך באור. לו ידעת לזהות מה היה בהם שמילא אותך באור אז גם יכולת לדעת מה היא נקודת החיסרון שלך ואיך למלא אותה באור מתוך עצמך בעצמך.

 

ואז תוכלי גם למלא אחרים באור הייחודי שלך שלא תלוי בשום גורם חיצוני.

 

מכאן שלהשקיע בעצמך משמעו לצמוח ולהצמיח אחרים.

 

בתרגיל ההרפיה תתחברי אל נקודת החיסרון הכי עמוק שלך ואל המילוי העצמי הכי פנימי שבך.                                                                                                                                                     https://drive.google.com/file/d/1eTRFxJjJe7oHo8MpR3QQ7usGde34OYAg/view?

                                                                                                                                                     https://drive.google.com/file/d/1eTRFxJjJe7oHo8MpR3QQ7usGde34OYAg/view?usp=sharing

 

 

 

 

הכירי את עצמך ברבדים הסמויים שלך

 

יקרה,

 

יש בך חלקים שמוכרים לך ושרק מחכים שתעצרי להקשיב להם ותתחברי אליהם..
וגם.. יש בך חלקים ממש לא מוכרים ואפילו מאוד סמויים שמייחלים להתבוננות העמוקה שלך שתחבר אותך אליהם.
שניהם את.. שניהם אף מדברים ביניהם בין אם שמעת את שיחם ובין אם לא..
עצרי.. הקשיבי.. הכירי את השיח הפנימי שבתוכך..
ההרפיה המצורפת תטעים אותך את מי שאת..
כל מה שצריך זה כמה רגעים של שקט. ומשם? תלכי אליך. מתי וכמה שתרצי...

 

להרפיה לחצי כאן

 

 

 

 

רגע לפני הגאולה הגלות מתגברת! / סיגל אהביאל

 

פרשת וארא מתחילה בתגובה של ה' לטרוניית משה רבינו "למה הרעות לעם הזה?"  מסוף פרשת שמות.

 

משה לא מבין איך זה יכול להיות שתחילת הבטחת הגאולה הופכת את הגלות לנוראית יותר מאי פעם.

 

ומשם אנחנו לומדים חוק רוחני שהפיל רבים וטובים בפח הייאוש. רגע לפני הגאולה, השינוי, הרווחה, ההצלחה והפריצה - התחושה מתגברת שבחיים לא נצא מהצער, מהצמצום, מהקושי ומהתקיעות.

 

כול עוד אנחנו שואפים לשינוי טוב בחיינו חשוב שנדע שהוא לא יגיע לפני שנתמודד עם ניסיון עסיסי לפניו.

 

ככה זה בכל תחום בחיים.  וככה יקרה גם בגאולה האחרונה.

והסיבה לכך היא פשוטה - רק כשממש ממש קשה, יש לנו שתי אופציות אפשריות:

אחת היא הייאוש והפספוס של הכל. והשנייה היא צעקה להשם מעומק מהלב והיא זו שפותחת את שערי הגאולה השלמה. גם אם היא חלקית עד לניסיון הבא וגם אם היא הגאולה האחרונה.

 

ועוד נקודה חשובה - ככל שהגאולה יותר שורשית ועמוקה כך הניסיון האחרון שלפניה הוא קשה ומטלטל יותר.

 

עשרים אחוז בלבד החזיקו מעמד ביציאת מצריים ובחרו באופציה הנכונה - צעקה ואמונה.

 

מסתבר שאין זו בחירה פשוטה. אבל אם היא כבר עומדת בפנינו סימן מובהק יהיה עבורנו - שיכול נוכל לה!

 

יהי רצון שנזכה להיות מאלה שנגאלים בגאולה האחרונה..

 

 

 

להסכים להיות את ולצמוח באמת

 

יקירתי!

כשאת מבינה, מזהה ומקבלת את רגשותייך האמיתיים לנוכח מי או מה שהפעיל אותך או טלטל אותך - דווקא אז מתגלה בך כוח אדיר להתמודד.

כי הכי חשוב הוא שלא תנטשי את עצמך לעולם. את הרגשות האמיתיים שלך. את המחשבות שמציפות אותך.

הכי חשוב שתשארי את גם כאשר מה שאת פוגשת בחייך מכאיב לך או משפיל אותך ובעיקר מפגיש אותך בתוכך עם מישהי שאת לא אוהבת.

כי דווקא משם, מהאמת הפנימית הכי אמיתית שלך, תוכלי להתחיל להתחזק. לא לבעוט או לברוח או להעמיד פנים שאת מי שאת רוצה להיות.. אלא להתחזק באמת! ולצמוח באמת!

ההרפיה המצורפת תעביר אותך תהליך בו תמצאי את עצמך שוב ושוב דווקא בזכות המאורעות הכי מטלטלים...

  https://drive.google.com/file/d/1uaSUBJFK7dk3SD-rFZjiIz2QDz4s9pkD/view?usp=sharing

 

באהבה גדולה

 סיגל אהביאל

 

 

 

 

המסר שבנסיונות חייך

 

האתגרים שהשם שולח אל חייך לא לחינם הם נשלחים אליך. יש בהם מסר מדויק רק עבורך, ולך יש יכולת לפענח אותו.

הקישור לתרגיל המצורף יעזור לך לעבור תהליך עד מציאת המסר האישי הנסתר שם עבורך ששורשו ניצב  בתקופה הכי רגישה בחייך - שנות ילדותך.

 לחצי על הקישור ופגשי את עצמך

https://drive.google.com/file/d/1Pzld9ZH_dFBKqyvcICDQaUOg0lYJJPS2/view?usp=sharing

 בהחלט! קחי זמן למפגש עם עצמך. 

והרי את הכי חשובה כי בלעדייך ממילא לא יהיה כלום בחייך.. (:

 

 באהבה

 סיגל אהביאל

 

 

 

שבוע טוב ומבורך!

הינה חיזוק לקראת השבוע הבא עלינו לטובה כי כ"כ אקטואלית התורה שלנו:

אומר ה'שפת אמת' על פרשת "שמות" שהגלות כלל אינה כיסוי על השגחת השם אלא שהיא היא השגחת השם. שגם בקשיים שלנו עם הקורונה והבריאות ובעיות הפרנסה והבעיות המשפחתיות והעולמיות -  שם דווקא נמצא השם!

אז נשאלת השאלה - איפה הוא? לא יכל היה להתגלות אלינו בצורה נעימה יותר? למה לשלוח לנו קשיים כל כך קשים?

והפרשה עונה "ויקם מלך חדש על מצרים אשר לא ידע את יוסף" מי לא ידע את יוסף? המלך? לא! "אשר לא ידע את יוסף" מדובר על עם ישראל . בגלל שעם ישראל שכח את בחינת "יוסף" שהוא נקודת פנימיות היהדות שבנו שיודעת שהכל זה השם ושהכל טוב ולטובה עבורינו - לכן קם מלך שעינה אותם. למה? כדי שיהיה להם כל כך קשה עד שיזכרו אותו שוב ויצעקו אליו.

כי בחינת "יוסף" הוא לבת האש של הסנה הבוער. שם הכל בהיר ומחובר להשם. שם אש הגלות לא יכולה לשלוט בנו כי יש בנו אמונה. לכן אמנם הסנה בוער אבל האש השורפת לא שולטת בו כי "לבת האש" בוערת בו.

אמנם העולם מסתיר את ההשגחה אבל אין שום דין יכול לשלוט בנו כי יש לנו התחדשות האמונה שוב ושוב על כל מקרה שקורה לנו בחיים ...

לכן כתוב בפרשה "ויקם מלך חדש על מצרים". והרמז הוא  שההתחדשות של האמונה הפסיקה בעם ישראל לכן עבר השלטון לבחינת "מצרים" ו"קם מלך חדש" ששלט עליהם.

וזו הסיבה שנצטוו אחרי יציאת מצרים "החודש הזה לכם" שמשמעו (החודש) ההתחדשות הזו (לכם) חוזרת אליכם..

 יהי רצון שנזכה להתחדשות האמונה דווקא בזכות התקופה הבוערת הזו. שכל אשר נעשה, נפעל בכוחו של השם ובאמונה שלמה שכל המעשים הם שלו וממנו. ואנחנו בשליחותו לגילוי רצונו בלבד.

 באהבה רבה

 סיגל אהביאל

 

 

 

החיסון החזק בעולם - השקט והרגיעה שלך

 

חברות יקרות!

ימים מאתגרים עוברים עלינו. אנחנו צריכים "חיסון" חזק ומדויק יותר מאי פעם - אמונה בטוב העליון השופע עלינו.

בראש השנה המלכנו את בורא עולם עלינו. זו לא היתה המלכה מהפה לחוץ. זו היתה המלכה מהלב שלנו עד לב השמיים.

שמשמעה שכל מה שקורה לנו כולל הכל מכל כול - אינו אלא ממנו אלינו ולחלוטין לטובתנו. וכן. זה כולל הכל מכל כל....

אז איך 'מתחסנים' מול האתגרים שקורים לנו עכשיו ולא פוסחים על אף אחד מאיתנו? - מכניסים אור לחיינו.

אור האמונה. אור הביטחון.

גם אם בפנים צועקים הש"דים וטוענים: "לא! אין מקום פה לאור. הוא ערטילאי מידי ובינתיים אין מי שיגן עלינו. עלינו להישען החוצה ושמישהו יזריק לנו משהו שיגן עלינו מפני פגעי הזמן שבאים ממלך שלא נמלך בנו איך יתנהלו חיינו. כי בנו  יש עצמי שאינו ראוי ואינו אהוב".

נכון.. מותר להם לצעוק לש"דים הפנימיים. בשביל זה הם נקראים ניסיון כי זה תפקידם - לנסות אותנו.

אך מצד שני מותר גם לנו להשיב להם מילה אחת - אמונה. ועוד מילה - ביטחון.

ואיך נגיע לאמונה וביטחון? נכניס אותן אל תוכנו ונתמודד מול כל הצעקות הפנימיות שמנסות לפלוט אותן מהר מחיינו. מול כל הכפירות הקטנות והגדולות שצורחות בתוכנו. מול על הרשעויות הסמויות שלא נעים להודות עליהן. מול כל הפחדים המרעידים את אמות הסיפים שלנו.

כל אלו קיימים בנו רק כדי שנתמודד איתם ונשיב להם תשובה אחת ניצחת ממש כמו שענה חבקוק הנביא "צדיק באמונתו יחייה".

אמונה היא גם שורש שקיים בנו בטבעיות וגם תוצאה של עבודה פנימית מחזקת.

מצד אחד היא השורש שממנו הגענו. ומצד אחר היא תוצאה של עבודה משום שהתכסנו בפחדים כמו שמיכה שחורה שמכסה על מי שאנחנו באמת.

 כדי להסיר את השמיכה ולגלות את כוחנו כוח האמונה  עלינו לגעת בהם מתוך אמונה שיכול נוכל להם.

משום שבימים אלו חייבים לחסן (מלשון חוסן) את המערכת החיסונית שהיא האמונה שלנו בטוב השופע עלינו ובטוב שבתוכנו -  מצורפת לכן הרפיה שכדאי לשמוע ולבצע כל יום.

כמה דקות של 'חיסון' עצמי (חוסן עצמי) בימים של ניסיון.

https://drive.google.com/file/d/1aM3I_JtwM7Yc2jlBvfFC-as8ZM7J7lbg/view?usp=sharing

בתפילה שהשם יהיה בעזרנו, שנשען רק עליו ושנסכים לשמוע את כל מסריו הנמסרים אלינו בלי מילים אלא דרך מהלכי החיים..

 

 

 

 

פרשת ויחי - דווקא כשהכל סביבנו לא וודאי ומאיים זה הזמן לגלות את הכוח שלנו לשמוח גם כשאין שום סיבה חיצונית לשמחה.

להאזנה לחצי כאן

 

 

 

 פרשת ויגש. היורצייט של רבי נתן זיע. הפטרת ויגש וצום י' טבת -  מתאחדים כולם למסר אחד  - איך יוצרים אחדות בתוכנו ועם סביבתנו ...

להאזנה לחצי כאן 

 

 

 

 

חנוכה - זאת חנוכה.

פרשות וישב מקץ מתארות את מסע גאולת הנפש

 

להאזנה לחצי כאן

 

 

 

חנוכה - איך נוכל להרגיש את האור הגנוז

 להאזנה לחצי כאן

 

 

 

פרשת וישלח מגלה לנו באילו שיטות ניצח יעקוב את לבן ועשיו

 

גם אנחנו יכולים בכוחו לנצח את היצר הרע..

 

שנזכה!

 

https://drive.google.com/file/d/1xympcV2IhCK2Th5-jFSJScu5B3zz8hwY/view?usp=sharing

 

 

 

 

חברות יקרות! 

 

החגים עברו ועכשיו הם בתוכנו. כל מה שעברו נפשנו נשמתנו וגופנו בחודשיים האחרונים מאלול ועד עתה בונה אותנו להמשך מחובר פנימה ולמעלה.

במהלך החגים מסרתי שיעור שכולל את כל מהלך החגים לידי מסע אחד שלם שסוגר מעגל בנפש ובנשמה שלנו.

אמנם המעגל הזה כבר בתוכנו אך יחד עם זאת הוא רלוונטי לכל השנה ולכל יום יום ולכל התמודדות בחיים שלנו. לכן שמחה לצרף לכן את השיעור "מסע הנפש מאלול ועד שמחת תורה" במטרה שנלך עם המסרים הללו כל השנה. 

להאזנה לשיעור לחצי כאן 

 

שתהיה לכולנו שנה טובה בריאה ומבורכת 

מוסרת המון אהבה ומתפללת שלא ניפול משום דבר ונהיה שמחות וחזקות תמיד.

סיגל 

 

 

 

הכנה לעשרת ימי תשובה ויום הכיפורים

 

מוזמנת לצפות בשיעור וידאו חדש בו תלמדי כיצד עושים תשובה אמיתית בלי שום זיופים והעמדות פנים.

 

כמה קל להעמיד פנים ולכסוף להיות טובים וצדיקים בעוד שעמוק בפנים בסתר סתרים מתחבאת לה תחושה שאת החלק הבאמת 'לא יפה' אנחנו מסתירים.

 

לחצו על הקישור וצפו בשיעור שיחזק את הלב לעשות תשובה גם מתוך העומקים הפחות יפים - https://youtu.be/U-mAsmr8Rdw

 

 שנה טובה ומתוקה.  

כתיבה וחתימה לחיים טובים לשלום ולברכה!

 

 

 

 

פרשת כי תצא מלמדת אותנו איך להפוך את היצר הרע לטובתינו. לא רק שלא יצליח להפיל אותנו אלא שיגלה לנו את הכוח הטמון בנו.

להאזנה לחצי על הקישור

 

https://drive.google.com/file/d/1BQONC0Rf1lo_HXzTH8bjIIFqDGQ8dG1N/view?usp=sharing

 

בימים אלו נפתח שער חד פעמי שחוזר אחת לשנה שדרכו נוכל לגלות את כל הטוב שלנו לעולם ולעצמנו.
פרשת שופטים מלמדת אותנו איך לעבור דרך השער הזה.

להאזנה לחצי על הקישור

 

https://drive.google.com/file/d/1Eb7XQNHCA2II8dislnqHR2Ad6N8fq2I4/view?usp=sharing

 

 

 

פרשת ראה מלמדת אותנו איך אפשר לברוא את המציאות הפרטית שלנו באופן שנרגיש רק ברכה בכל דבר

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/17yw3awAWGqo4D-i4qsK1ZdJwmna37Hra/view?usp=sharing

 

 

פרשת ואתחנן מלמדת אותנו איך אפשר לרצות מאוד ויחד עם זאת גם לוותר במקביל על הרצון. וכל זאת מבלי לוותר על הרצון.

להאזנה לחצי על הקישור

 https://drive.google.com/file/d/19UQwJj6BstNNhBX4_S28G33y3i95ULqO/view?usp=sharing

 

 

לקריאת הכתבה שהתפרסמה על מרכז 'שיח הלב' במגזין 'אשת' לחצי כאן

 

לקריאת הכתבה שהתפרסמה על מרכז 'שיח הלב' בעיתון' משפחה' לחצי כאן

 

 

בפרשת דברים משה רבינו אומר לעם ישראל שהוא לא יכול לשאת אותו על עצמו לבד. האם באמת הצדיק לא יכול לשאת את עם ישראל? למה הכוונה שלו? איזה לימוד הוא מוסר לנו כאן?

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/1eQj1-owqCASG9mQuGinxXSIDaV8vTzni/view?usp=sharing

 

פרשת מטות מסעי מלמדת אותנו על כוח הדיבור. דיבור טוב יוצר מציאות של טוב. ודיבור רע יוצר מציאות של רע. ומה נכון לעשות כשאנחנו רואים רע לנגד עינינו? להתעלם? להעמיד פנים שלא ראינו?

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/1hzb2YR61W3HpW-a8eT9iE3pIPKMRzXwI/view?usp=sharing

 

פרשת חוקת מפליאה אותנו - שהפרה האדומה מטמאת את הטהורים בזמן שהיא מטהרת את הטמאים ואיך זה שאדם מת באוהלה של תורה רק אז נקרא חי ? כיצד ההפכים האלו קשורים לנפש ולמסע האישי שלנו בעולם ?

להאזנה לחצי על הקישור

https://drive.google.com/file/d/1uFKhgROuseE-KmTu0xRzqu9Nz61pA56V/view?usp=sharing

 

פרשת קורח מלמדת אותנו כמה חשוב להתרחק מהמחלוקת.

אך מה נעשה וכל חיינו מלאים במחלוקות?

איך בורחים מהמחלוקת למרות שהיא שם כל הזמן?

 

<span style="color: #

 

 

 

 

 

 

 

מאמרים על זמני השנה

 

באחדותנו ובגבורתנו

היא ישבה מולי עיניה מלאות אור ותקווה וקוננה על כך

שהיא רוצה קשר עם אבא שבשמיים כמו קשר בין בת לאביה אבל 'משהו' חוסם אותה.

מי מנהיג את הבירה

תשעה באב נקרא גם מועד" ככתוב "קרא עלי מועד".

כי יום זה עתיד להיות יום מועד ושמחה.

 

נשאלת השאלה מדוע דווקא אותו יום של אבל הופך להיות יום מועד?

א-ל-ו-ל

חז"ל מגלים לנו שארבעים יום שבין ראש חודש אלול ועד יום הכיפורים

מקבילים לארבעים יום הראשונים ליצירת הולד בבטן אימו.

פרשת בלק

בליקוטי הלכות על פרשת בלק יש לרבי נתן מסר מפתיע בעניין עוצמת כוח הבחירה

שברי הלוחות ושברי ליבנו

הזוהר מציין שעם ישראל הקב"ה והתורה אחד הם ממש.

זה תלוי בזה וזה קשור לזה.

אז אם בי"ז תמוז נשברים לוחות הברית שהם שורש התורה  - מה זה אומר על חיינו?

חודש איר - אני ה' רופאך

חודש איר ראשי תיבותיו - אני י-ה-ו-ה רופאך.

לכאורה הדבר תמוה והרי יש גם יש חולים בישראל חולים ח"ו. אם כך איך מתבצעת רפואה זו של השם עלינו? האם יש לנו חלק בקיומה ומימושה?

 

מי שממתין מנצח

 

מפנחס וקורח נלמדת נקודה חשובה לחיים.

מה לא עושים לשם האמת (תרתי משמע)

פרשות קורח וחוקת שוזרות עבורנו מסר חשוב שנראה לא פעם זניח,

או במקרה החמור יותר,

נשכח לגמרי למרות שהוא נושא סוד שמפעיל את פנימיות הבריאה.

איר - אני השם רופאך

חודש איר ראשי תיבותיו - אני י-ה-ו-ה רופאך.

לכאורה הדבר תמוה והרי יש גם יש בישראל חולים ח"ו. אם כך איך מתבצעת רפואה זו של השם עלינו? האם יש לנו חלק בקיומה ומימושה?

 

מה הסיפור שלך בפורים

על מה מכוונים את הלב בפורים?

איך מתחברים ומנצלים עד תומו את הזמן הגדול הזה?

חודש אדר

בחודש אדר יש מצווה לשמוח. שיא השמחה מגיע בפורים בו מתבקש מאיתנו לזרוק כל עצבות בלי לדעת מימננו או משמאלנו ופשוט לשמוח....

איך עושים את זה?

פרשת יתרו

פרשת יתרו מתחילה במילים "וישמע יתרו".

כשיצאו ישראל ממצריים ונקרע הים עבורם שמעו כול העולם כולו את הבשורה.

והרי היו אלו שני דברים שהיו בלתי אפשריים מצד הטבע הנגלה.

פרשת בשלח

פרשת 'בשלח' מספרת שמשה רבינו ניצב מול ים סוף ומצווה עליו להיקרע.

הים מסרב - "מה פתאום שתגיד לי מה לעשות?!" הוא טוען "אני נבראתי ביום השלישי ואתה נבראת ביום השישי. אני גדול ממך בשלושה ימים. לכן אין לך רשות להורות לי מה לעשות".

חיזוק לפרשת שמות

הינה חיזוק לקראת השבוע הבא עלינו לטובה כי כ"כ אקטואלית התורה שלנו:

אומר ה'שפת אמת' על פרשת "שמות" שהגלות כלל אינה כיסוי על השגחת השם

אלא שהיא היא השגחת השם.

פרשת כי תשא

פרשת כי תשא מרמזת רמז גדול לגבי טיהור הנפש וחיבור לה'.

 

רש"י הקדוש מסביר בפרשה איך עושים את שמן המשחה שבמשיחתו מקדש את כלי המשכן ואת הכוהנים.

ראש חודש ניסן - ראש השנה למלכים

ראש חודש ניסן הוא גם ראש השנה למלכים.

מכאן שכול התמנות שניתנת משמיים  שעניינה הנהגת אחרים קוראת בראש חודש ניסן.

מי ישאל מה נשתנה

בליל הסדר יעשה כול 'אב בית' מעשים "משונים" בהנהגת שולחן הסדר שיהיה לא 'מסודר' כהרגלנו (בכל שבת ויום טוב אחר).

מדוע? מסיבה פשוטה

פרשת ויקרא

אומרת פרשת ויקרא "אדם כי יקריב" ורש"י שואל למה נוקטת התורה במילה אדם והרי מתאים יותר היה לומר "איש כי יקריב" והוא גם מבאר - הכוונה לאדם הראשון.

תיקון מידת החסד שבנו

מיד לאחר הפסח מתחילה ספירת העומר שתמשך שבעה שבועות.

זוהי ההזדמנות לניקיון פנימי בכדי שנגיע ביום החמישים לחג השבועות נקיים וראויים להכיל את אור התורה בנפשנו.

רוצה שינוי? בהחלט אפשרי!
פרשת ויחי

פרשת ויחי -

דווקא כשהכל סביבנו לא וודאי ומאיים

זה הזמן לגלות את הכוח שלנו לשמוח גם כשאין שום סיבה חיצונית לשמחה.

להאזנה לחצי כאן

פרשת ויגש

פרשת ויגש.

היורצייט של רבי נתן זיע.

הפטרת ויגש וצום י' טבת -  מתאחדים כולם למסר אחד  - איך יוצרים אחדות בתוכנו ועם סביבתנו ...

להאזנה לחצי כאן

פרשת וישלח

פרשת וישלח מגלה לנו באילו שיטות ניצח יעקוב את לבן ועשיו

גם אנחנו יכולים בכוחו לנצח את היצר הרע. שנזכה!

 

להאזנה לחצי כאן

 

 

חנוכה - זאת חנוכה. פרשות וישב מקץ מתארות את מסע גאולת הנפש

חנוכה - זאת חנוכה.

פרשות וישב מקץ מתארות את מסע גאולת הנפש

 

להאזנה לחצי כאן

 

חנוכה - איך נוכל להרגיש את האור הגנוז

חנוכה - איך נוכל להרגיש את האור הגנוז

 להאזנה לחצי כאן

ארבעת המינים וארבע תנועות הנפש

רבי נתן כותב בהלכות נזיקין שארבעת המינים הם בחינת תיקון המשפט.

דהיינו שאדם יתקן את דרכיו ויפשפש במעשיו בכל בחינה שקיימת בו.

וארבעת המינים הם בחינות כל החלקים שקיימים באדם.

כנגד ארבעת היסודות שהם הארבעה שחייבים להודות שמודים על הצלתם מאחיזת הרע שבנפשם.

חג שמח לכולנו

חג שמח לכולנו!!!

לא פשוט לשמוח בימים אלו.

ולנו.. ה' נתן לנו תורה ובה יש כלים שמחזקים אותנו לא להתרשם מכלום.

ולהישאר בשמחה פנימית גם כשבחוץ "לא הולך".

איך עומדים בפני המלך

לאן מכוונים את הלב? איך מעלים רחמים בפני המלך? 

יש מפתח אחד שפותח את כל השערים והוא החותם של המלך.

איתו הוא חותם את גזרותיו לטובה וברכה.

החותם הזה הוא האמת.

פרשת כי תצא

פרשת כי תצא מלמדת אותנו איך להפוך את היצר הרע לטובתינו.

לא רק שלא יצליח להפיל אותנו אלא שיגלה לנו את הכוח הטמון בנו.

פרשת שופטים

בימים אלו נפתח שער חד פעמי שחוזר אחת לשנה שדרכו נוכל לגלות את כל הטוב שלנו לעולם ולעצמנו.
פרשת שופטים מלמדת אותנו איך לעבור דרך השער הזה.

פרשת ואתחנן

פרשת ואתחנן מלמדת אותנו איך אפשר לרצות מאוד

ויחד עם זאת גם לוותר במקביל על הרצון.

וכל זאת מבלי לוותר על הרצון

פרשת ראה

פרשת ראה מלמדת אותנו איך אפשר לברוא את המציאות הפרטית שלנו באופן שנרגיש רק ברכה בכל דבר

להתגעגע אליך

החיסרון תקוע היטב בלב. אמנם אפשר לצמוח ממנו ..

אמנם אפשר להסתיר אותו.. להתעלם ממנו ... לנצח אותו... אבל הוא שם.. תמיד שם.

פרשת דברים

בפרשת דברים משה רבינו אומר לעם ישראל שהוא לא יכול לשאת אותו על עצמו לבד.

האם באמת הצדיק לא יכול לשאת את עם ישראל?

למה הכוונה שלו ? ואיזה לימוד הוא מוסר לנו כאן?

פרשת קורח

פרשת קורח מלמדת אותנו כמה חשוב להתרחק מהמחלוקת.

אך מה נעשה וכל חיינו מלאים במחלוקות?

 איך בורחים מהמחלוקת למרות שהיא שם כל הזמן?

 

פרשת חוקת

פרשת חוקת מפליאה אותנו - שהפרה האדומה מטמאת את הטהורים

בזמן שהיא מטהרת את הטמאים

ואיך זה שאדם מת באוהלה של תורה רק אז נקרא חי ,

כיצד ההפכים האלו קשורים לנפש ולמסע האישי שלנו בעולם

פרשת מטות מסעי מלמדת אותנו על כוח הדיבור

פרשת מטות מסעי מלמדת אותנו על כוח הדיבור.

דיבור טוב יוצר מציאות של טוב. ודיבור רע יוצר מציאות של רע.

ומה נכון לעשות כשאנחנו רואים רע לנגד עינינו? להתעלם? להעמיד פנים שלא ראינו?

אנן בחביבותא תליא

היום הוא יום גדול בשמיים ובארץ.

היום בו נאספה נשמתו של רבי שמעון בר יוחאי זי"ע וחזרה לדבקות עם שורש הטוב האינסופי ומשם המשיכה להאיר על כולנו.

הילולת שמואל הנביא

היום יום ההילולא של שמואל הנביא זי"ע.

שמואל הנביא מבני בניו של קורח היה.

בעטיו טעה קורח וחלק נחרצות על משה רבינו.

הלבישו את התחפושות

רבינו נחמן מברסלב אומר שכל ההתחלות  מפורים.

ובמקביל אומר הבעל שם טוב הקדוש שכל ההתחלות הם משלב ההכנעה.

רגע הפריצה שלך

טו בשבט הוא בדיוק הרגע בו נפגשים האור והחושך.

ממש כמו בחצות הלילה.

אותה נקודת חצות נוגעת גם בטבע.

מסכימה להיגאל?

ניסן חודש הגאולה.

על הגאולה כתובים מסרים שלכאורה סותרים.

מצד אחד שתגיע בהיסח הדעת ומבלי שנצפה לזה פתאום היא תגיח ותשנה את חיינו.

ומצד שני עליה נאמר שכל אחד מאיתנו יישאל בפני בית דין של מעלה " הציפית לגאולה?!

אפרופו ספירת העומר

כל עניין ספירת העומר אינו אלא עבודת הנפש. 

בירור נפשנו מכל סיג ורע שבתוכה

עד כדי שיוכל להתגלות הטוב שאנחנו באמת.

הניצחון מובטח לך מהשמיים

"זכור את עשה לך עמלק"

מה עשה?

הכניס בנו מחשבות כפירה בדמות מחשבות רעות על עצמנו ועל ה'.

האור שגנוז בתוכנו

בכל אחד מאיתנו ישנם חלקים מוסתרים, חשוכים ואפלים,

שהם בבחינת "למטה מעשרה טפחים".

איך צומחים בעולם כל כך חשוך

חנוכה, אומרים לנו חכמנו, הינה מלשון חינוך.

ואכן הנפש שלנו עוברת בחנוכה תהליך של חינוך עמוק ושורשי,

אל מול פני הנרות שמאירים בחנוכיה.

הרוח הטובה שבנו

בסוכה שלנו מנשבת רוח טובה.

רוח של חיות, התעוררות הלב,

רגשות ומחשבות של אהבה ואחוה.

סוכת שלום בעצמותיי

חווית המתיקות שבסוכה מעידה שסוכות הוא חג של תוצאת העבודה שלנו

בראש השנה ויום הכיפורים. 

 

סוכות הוא חג של ביטוי קרבת ה' שפעל כל אחד מאיתנו.

החזיקי מעמד.. אוהבים אותך בשמים..

רבינו אומר שעיקר התשובה היא

על ידי שנחווה תחושת ביזיון.

 

מרגישים סבל? סימן שקורה פה משהו טוב

רבי נחמן אומר שמי שלא מוכן לסבול מעט, סופו שיסבול הרבה.

 

האם זה אומר שאנחנו אמורים להיות מוכנים לסבול?

את מרגישה כמו אריה או כמו שועל?

חודש תמוז אומר האר"י הקדוש שולט בו השועל.

בעוד שביתר החודשים (למעט חצי אב, טבת וחצי שבט)

שולט בהם האריה.

איך משתפים את התורה בחיי היום יום הכי פשוטים

אם נעשה סבב ונשאל כל אחת ואחת "מה היא התורה בשבילך?

מה זה אומר לך בחיים הכי אישיים שלך בינך לבינך שיש תורה בישראל?

 

איך לקרב את הילדים לתורה

הולך וקרב יום הילולת רבי שמעון בר יוחאי.

ידוע שיום ל"ג בעומר הוא היום בו פסקו תלמידי רבי עקיבא מלמות.

איך הנפילות שלך מגלות לך את האור שבך

הגענו לסופה של תקופת השובבי"ם.

תקופת השובבי"ם זה הזמן בו בפרשיות השבוע מתוארת ירידנו למצריים

ויציאתנו בדרך חזרה הביתה לארץ ישראל

בשורות טובות לכל ישראל

חודש שבט הוא חודש של התחדשות.

ראשי התיבות שלו ש- שיהיו ב- בשורות ט- טובות

מעיד על בשורת ההתחדשות שהוא נושא בקרבו.

אנשים אינסופיים

מי כמונו יודע שאין סוף ואין תכלית לעומק הישועה שיכולה להאיר עלינו.

כבר חווינו שתמיד יש עומק נוסף שמחכה לנו..

ארבע לשונות של גאולה שבתוכנו

בליל הסדר נטעם טעמם של ארבע לשונות של גאולה -   

והוצאתי והצלתי ולקחתי וגאלתי.

ממשיך את הדרך בנחרצות גמישה

רבינו שוכב על מיטת חוליו כשמצבו הגופני הולך ומדרדר.

רבי נתן תלמידו הנאמן, המופלא ביכולת שלו להבין את עומקי המסרים של רבו, יושב לידו.

כשהמבטים שלהם נפגשים, רבי נתן קורא את המסר..

להאמין באור שבנו

ידועה המחלוקת בין שמאי והלל בדבר האופן של הדלקת נרות חנוכה.

הלל אומר מוסיף והולך – ביום הראשון הדליקו נר אחד,

ביום השני הדליקו את הנר השני וגם את הנר הראשון

וכן הלאה עד שתדלק המנורה כולה ביום השמיני.

מסר מהסוכה
הרגעים האחרונים בסוכה..
איך נפרדים ממנה?
מה מרגישים? 
מה אומרים?
אחרי החגים מתחילה התחלה חדשה

חודש האיתנים אחרינו.

אבל הוא לא באמת אחרינו.

יותר נכון לומר שהוא עכשיו בתוכנו.

עשה את פעולתו על הנשמה שלנו ועכשיו ...

קשה לך לשלוח את בעלך לאומן השנה?

בימים אלו ממש נקבע העתיד של החיים שלנו.

חז"ל אומרים שארבעים הימים שבין ראש חודש אלול לבין יום הכיפורים

דומים הם לארבעים יום של יצירת הוולד במעי אימו.

רוצים להשפיע על הילדים?

חודש אלול, אומר רבי נחמן, ראשי תיבותיו הינם "את לבבך ואת לבב זרעך"

ועל דרך זו מבאר שכאשר אדם זוכה לעשות תשובה עמוקה ופנימית

עד כדי שמתעורר לבבו בעומק פנימיותו לשוב לה', אזי קורה דבר נפלא ... 

איך מתאבלים על המקדש?

איך מתאבלים על חורבן המקדש?

מה ראוי להרגיש או לחשוב?

קודם כל מתגעגעים...

לג בעומר

בל"ג בעומר קריאת נשמת רבי שמעון

מהדהדת   בכל הלבבות -

"אנן בחביבותא תליא" (אנחנו משיגים כל דבר שבקדושה רק על ידי חביבות ואהבת חברים).

האם בני הכהנים חשובים יותר מבנות הכהנים?

התורה מספרת לנו בפרשת שמיני

שבני הכהנים היו מותרים באכילת הקודשים הקלים שבמשכן

בעוד שלבנות הכהנים לא היה חלק וזכות לאכול מהם.

עבדים אתם להשם אלוקיכם

בליל הסדר נברך על אכילת מצה ואז נאכל אותה בהסבה

כבנים של מלך, בני חורין מכל הבלבולים הפנימיים שלנו.

לנקות את הבית הפנימי

תכולת בית מגורנו, משפיעה מבלי שנרגיש על המחשבות והרגשות שזורמות בנו.

כדי שנוכל להיות קשובים למי שאנחנו באמת ולצאת מכל תחושת חנק פנימי המצר עלינו - מצווים אנחנו משמים - "נקו ביתכם מכל שמץ החמצה".

מדוע מסובבים סביבונים מיד לאחר הדלקת החנוכיה?

בחנוכה כל אחד מאיתנו הופך להיות משפיע ומושפע.

האור הכי גבוה מעולמות עליונים נוחת לו בביתנו

מלובש בנר קטן כשמטרתו להאיר את המקומות הכי חשוכים

בביתינו הגשמי והנפשי.

מי יהיה לנו לכהן גדול מבקש רחמים ביום הכיפורים?

ביום הכיפורים היה נכנס הכהן הגדול לפני ולפנים בחרדת קודש

אל תוך היכל קודש הקודשים שבבית המקדש - ושם ביחידות ובטהרה עילאית

היה פוגש את ענני הכבוד שבין כנפי הכרובים..

איך ארבעת המינים מנקים לנו את הלב?

לא לחינם חג הסוכות פורש כנפיו עלינו מיד לאחר ראש השנה ויום כיפור.

כי חג סוכות הינו פירות העבודה שנעשתה על ידינו בחגים שלפניו.

רוצים להמליך את בורא עולם בראש השנה? היכונו לבזיונות

באלול יוצא המלך לשדה וצועק:

"בני!! עשו תשובה. צחצחו את הפנימיות שלכם

על מנת שאוכל לחתום אתכם לשנה טובה.

על מנת שלא אצטרך אני בעצמי לצחצח אתכם..."

 

מה קורה כששלושה ראשים מתחברים בתוכינו בראש השנה

ראש השנה הוא יום מיוחד לעם ישראל.

יום של הזדמנות להתחלה חדשה.

על פי מה שנרגיש נחשוב ונכסוף ביום זה -  יצויירו הצבעים, הצורות, הרגשות והישועות של כל ימות השנה.

 

איך מקבלים התחדשות משמיים

מיד כשנכנס חודש אלול נכנסנו לרכבת זמן שיעדה הוא התחדשות לקראת השנה החדשה.

עם כניסתו מתחיל לזלוג שפע של התעוררות והתחדשות מן שמיים שקורא לנו לגלות את עצמנו, לחזור הביתה אל נשמתנו – שפע שחודר אל תוכנו בין אם אנחנו מרגישים זאת ובין אם לא..  

איך יוצאים לנופש ומפסיקים את המירוץ?

בימים אלו רובנו מוצאים את עצמנו נופשים.. כל   אחד בדרכו הוא..

ואז תמיד כבכול שנה נשאלת השאלה עמוק בתוכנו -

האם הנופש שיצאנו אליו באמת מרווה ומגיע עד לנבכי הנפש פנימה?

הידעתם שיש לנו בחירה מודעת ולא מודעת שלא תמיד מסתדרות?

ימי שלושת השבועות הם ימים של דין.

מאז שמשה רבינו שבר את לוחות הברית לעינינו בי"ז תמוז

(נקודת ההתחלה של שלושת השבועות הבאים אחריו)

המשכנו לחוות חוויות קשות ומטלטלות בימים אלו ...

נר חנוכה אור האמת

אשרינו ישראל שזכינו לאחוז בידינו נר חנוכה "בלתי מנוצח" אשר בכוחו נוכל לעבור את כל ניסיונות מסע בירורי חיינו מתוך חיבור אמיץ אל היכלי הקדושה אורו של נר חנוכה אומר רבי נתן הוא בבחינת אור האמת. כאשר אנחנו מדליקים נר קטנטן כאן בעולם הזה בתוך שלהבתו התמימה והשקטה מאיר במלוא תפארתו חותמו של השם - חותם אמת.

נר חנוכה - לחנך את הנפש אל האור

נר חנוכה זה הקטן והעדין  - כוחו עצום ורב עד כי כל הבריאה כולה עומדת עליו... הכיצד?

שובו אלי בנים שובבים

זה עתה נכנסנו אל תקופת פרשיות השובבי"ם ת"ת (שמות, וארא, בא, בשלח, יתרו, תרומה, תצוה, משפטים ) פרשיות אלו נושאות בתוכן את בשורת מהלך גלות הנפש ויציאתה לחופשי. בהן מסופר על שקיעת עם ישראל בגלות מצריים ופדיונם משם על ידי משה רבינו.

ספירת העומר קוראת לי לגדול

נכנסנו לתקופת ספירת העומר אחרי חג הפסח, תקופה זו של ספירת העומר מאוד מיוחדת. תקופה בה ניתן להשיג הרבה מתנות גדולות. חז"ל מספרים על המשמעות של השם "פסח" ומדוע דווקא נבחר לקרוא לזמן יציאת מצרים - חג פסח. בפשט נקרא 'פסח' על שום שבמכת בכורות ה' פוסח על בתי ישראל ועל בכורות ישראל ומכה כל בכור בבתי מצרים.

מתנה עטופה בביזיון

על כל אחד מאיתנו עוברים בימי מסענו עלי אדמה שלל מצבים שדוקרים עמוק בתוך הלב. לא נברא האדם שחייו עוברים על מי מנוחות ובמתיקות ללא הפסק. למרות שאף אחד לא אוהב שכואב לו ובטח שכל אחד מאיתנו היה שמח לנער מעצמו את הדוקרנים הרגשיים והרוחניים שנאחזו בנפשו יחד עם זאת אם נתבונן בעומק הדבר נגלה שבתוך הרע הזה יש מתנה גדולה שמצפה לנו לגלותה.

מנחה בלולה בשמן

אומר רבינו בתורה עט בליקוטי מוהר"ן כי תשובה היא בבחינת שבת.. גם יום הכיפורים הוא בבחינת שבת על שום שהתורה קוראת ליום הכיפורים "שבת שבתון"... מה לשבת ולתשובה? והרי שבת הינה זמן של מנוחה והתקרבות מתוקה להשם בעוד שתשובה כל כולה מלחמת בירורים בין טוב לרע...

מלב בוסר ללב בשר

אומר הספר שם משמואל – ט"ו בשבת הוא יום שמחה לעם ישראל. לא אומרים בו תחנון ושמחים בו.

מה מיוחד ביום הזה? הרי לא נעשה בו שום נס מיוחד לעם ישראל שבשלו ראוי לא לומר תחנון.

 

מוסיף והולך בהודאה להשם

גדולה ונשגבה היא היכולת להודות על כל הטוב הנסתר מעיננו אף בעת היותו עלום ורחוק. לזאת יקרא "הודאה של לפני הישועה". הודאה זו הופכת אותנו לחיילים בצבא השם אשר מסרבים בגבורה להתחבר עם הייאוש ומתעקשים לראות בעיני רוחם אור שעדיין לא נראה באופק.

מהסתרה לאמונה

חז"ל מספרים לנו שלכל דבר שבקדושה יש שורש בתורה. הפעם הראשונה בה הוא מוזכר בתורה זה הוא שורשו אשר מלמד על מהותו הפנימית.

חנוכה - חותם של אהבה

שהו נפלא שקראתי בספר "נתיבות שלום" - אומר הרמב"ן בספרו "אמונה וביטחון" שכל עניינה של מידת הביטחון היא הידיעה שהקב"ה אוהב אותנו בדיוק כמו שאנחנו ולמרות כל מה שאנחנו כמו שאב רחום אוהב את בנו הסורר ביותר. הכיצד? גם כאשר הבן הולך בדרך לא טובה ומגיע לו עונש האב מרחם עליו ובעומק ליבו מצפה לפתח שיאפשר לו לרחם על בנו.

חודש אדר - סוד העיבור

כל חודש מחודשי השנה משויך לאחד משבטי ישראל. חודש אדר משויך לשבטו של יוסף הצדיק ובהיותו שכזה הוא הופך להיות מסוגל ביותר שתרד בו ברכה כפולה מן השמיים עבור עם ישראל כמו שאומרת התורה על יוסף הצדיק (בבראשית) "אני נתתי לו שכם אחד על אחיך" ורש"י מבאר נחלה יתירה על יתר אחיו.

דרך לוז נכנסים לבית אל

תקופת שלושת השבועות הנקראים בין המצרים היא תקופה מאוד מיוחדת ומסוגלת. בידוע שלרובנו יש רצון שתחלוף לה כבר התקופה הזאת כי אנו נוהגים בה דיני אבלות על חורבן בית המקדש וכי היא ידועה כתקופה קשה רוחנית לישראל בכל דור ודור. דיני האבלות המתחילים בי"ז תמוז מחמירים בראש חודש אב ובשבוע

ארבעה בנים שבנו מקבלים את התורה

זמן ספירת העומר מסוגל ביותר לרפואת הנפש והזדמנות גדולה להכין את נפשנו לישועת השם הגדולה שאינה אלא קבלת התורה אשר היא חיינו ואורך ימינו והיא מאירה את נשמותינו באורה ובהנהגת הקודש שבה. לא לחינם ספירת העומר שתחילתה מיד בצאת חג הפסח "ממחרת השבת" נספרת ברובה בחודש אייר שראשי תיבותיו הינן "אני השם רופאך".

אור גדול - שלא כסדר

שלושת המועדים פסח, שבועות, סוכות נקראים מקראי קודש. משמעות הדבר שהם כפי שאומר רבי נתן בליקוטי הלכות בעניין קדיש הלכה א' "בְּחִינַת מִקְרָאֵי קודֶשׁ שֶׁקּוֹרְאִים וּמְגַלִּים אֶת הרצון"

מרירות בדרך לשלום

בספירת העומר אנו סופרים שבעה שבתות עד שזוכים להגיע אל היום המיוחל בשבועות שהוא החיבור הגדול בין הקב"ה, החתן המהולל, וכנסת ישראל כלתו החסודה. חז"ל מקבילים את המהלך הזה לקשר בין איש לאשתו. האישה גם כן סופרת שבעה ימים כדי להיטהר לבעלה.

לדלות ספירים ויהלומים

ספירת העומר זה הזמן הכי מאיר בשנה

לברר את כל הנקודות שבהם נטשנו את האמונה

ונתנו לכפירות הקטנטנות לחדור ללב

ולהפוך אותו לכבד ויגע ולא ירא אלוקים...

 

להיזכר ולהתעורר

 

פורים אחרינו.. פסח לפנינו...

שני חרוזים בשרשרת שתוביל לעדי שיושחל עליה - שבועות!

לקראת פורים נאמר לנו - זכור את אשר עשה לך עמלק!

בפסח נאמר לנו - בחיפזון תצאו!

 

להימשך אחרי המצה

 

כולנו עסוקים ברדיפה אחר פתיתי חמץ. לאתר, לנער, ולבסוף לבער..

לשם מה?

לאן פנינו מועדות?

לאיתור המצה...

 

ענווים ומצליחים

 

 

 

יציאת מצריים מתחילה בחזרתו של משה רבינו למצריים - והפעם בשליחות.

לך אל פרעה, אומר לו בורא עולם, ואמור לגמד   השחצן - "שלח את עמי   ויעבדוני"

לצידו של משה מצמיד בורא עולם את אחיו הקדוש -   אהרון הכהן.

אופן ביצוע המשימה ברור - "הוא יהיה לך לפה ואתה תהיה לו לאלוקים"..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עיניים שמצמיחות את הטוב

רבינו אומר בתורה רפב בליקוטי מוהר"ן שאם נתבונן היטב היטב

על נקודת הטוב שקיימת באדם שמולנו או אז גם אם הוא רשע גמור

נוכל להביאו לחזור בתשובה שלמה..

איך זה ייתכן? הכיצד זה פועל?

קומפוסט של אמונה בגינת חיינו

רבי נחמן אומר על הפסוק ממגילת אסתר

"ויהי מרדכי אומן את הדסה" - ש'אומן' את הדסה (דהיינו מגדל אותה) הינו מלשון אמונה...

שעל ידי אמונה שמחדיר בנפשה מגדל אותה ברוחניות..                        

פורים קטן

היום (יום רביעי) פורים קטן..

החודש הזה אדר א' הוא החודש המעובר של השנה,

לכן כמו עובר שלא שולטת בו העין והוא מכוסה ברחם שהוא כולו בבחינת רחמים..

פורים חג האחדות

חג פורים הוא חג האחדות..

 הציווי שמצווה עלינו השם 'משלוח מנות איש לרעהו משקף את רצון השם

שנתאחד ונאהב אפילו את "רעינו"

פורים הוא בחינת בירור המדמה

פורים הוא בחינת בירור המדמה...על שם הפור שהוא הטלת הגורל...                        

אומר רבי נחמן כי הטלת גורל זה בחינת בירור המדמה

באשר בהטלת הפור האדם זורק את שכלו ופועל לחלוטין על פי אמונה שכל מה שיקרה ויעלה ב"פור חייו" זה הוא רצון השם ללא עוררין..

המן עמלק הוא עיקר הרע שבכח המדמה

המן עמלק הוא עיקר הרע שבכוח המדמה - דהיינו כל הדמיונות הרעים המחשבות והרגשות השליליים המעכירים את רוחנו ומחלישים את נפשנו..

טו בשבט ליושבים בחושך

ט"ו בשבט הוא זמן מיוחד. זמן של התעוררות מתוך החושך.

בלא משים מתחילים חיים סמויים תחת מעטה שנראה חסר חיות לחלוטין.

האין כך נראית תמונת חיינו לא אחת?

כמה חול איפה הקודש?

עומדות רגלינו רגע לפני יום הדין הגדול והנורא.

יום שכולו דין מעורב ברחמים. . רחמים מוסתרים.. רחמים מכוסים.. ב"כסה" ליום חגנו..

יום ראש השנה חל ביום ראש חודש - בחינת רחמים המכוסים בדין.

מזל שגילו לנו

יום ראש השנה הוא סוד כמוס בין אבא שבשמיים לבינינו.

רבי יונתן אייבשיץ אומר כי לא לחינם לא נזכר בתורה ראש השנה כיום הדין הגדול והנורא

אלא רק כיום זיכרון או יום תרועה.

איך יסלח? איך נסלח?

בימים אלו אנחנו מתחננים על נפשנו בפני המלך העליון

לחמול עלינו ולכתוב אותנו בפתחה של שנה בספר סליחה ומחילה ..

בספר חיים טובים.. ספר ישועה.. גזרות טובות.. ישועות.. נחמות... 

 

מראש השנה ועד שמחת תורה

ראש השנה יום כיפור וסוכות הם מעגל אחד

המסתכם במהלך נפש עמוק של הכנעה הבדלה והמתקה.

 

קחו סוכת שלום

כמה סיבות טובות יש לנו להילחץ עכשיו..

ווי .. ווי... לבנות סוכה.. לקשט אותה.. למצוא ארבעה מינים.. לאגוד אותם..

לעשות קניות של אוכל.. של בגדים.. להכין אוכל לשבת, לחג, לשבת, לחג, לחול המועד...

שיהיה טעים.. שיהיה בשפע.. שלכל אחד יהיה בדיוק את מה שהוא אוהב.. שיהיה נקי.. שיהיה שמח!

חוזרים הביתה למלך עליון

כאשר מבול בא לעולם סימן הוא לנו שבורא עולם קורא לנו..

יש לנו ללמוד מהמבול בתקופתו של נוח

ולזהות מתי מצלצלים פעמוני השמיים לעורר אותנו הביתה לשוב.

לשוב להיות מה שאנחנו באמת - בנים למלך עליון...

הפעם זה יהיה משהו מיוחד

השנה נביא לאבא משהו מיוחד.

נשבץ בכתר  מלכותו אבן טובה מיוחדת במינה - את עצמנו!

את הטוב הטמון בנו. טוב שעדיין לא  הכרנו.

הטוב שאבד לנו.. אותו נביא לאבינו.. 

 

לחיות ב-חי אלול
דוד המלך אומר "אהללה ה' בחיי"..
ומרמז שלכל אחד יש חיים שנתן לו הבורא.
אין חיים דומים לחיים..
מה נורא בימים הנוראים?
כשאנחנו משתמשים במילה "נורא"
אנחנו מתכוונים למשמעות של "ממש ממש מאוד!!"
הימים הנוראים - דהיינו ראש השנה ועד יום הכיפורים -
רווים בקרבם ובמשמעותם הפנימית באופן שהוא "נורא!"
 
 
איך מתאבלים על חורבן בית המקדש?

הייתי רוצה לדבר על איך מתאבלים.

איך מתחברים לחורבן בית המקדש באופן שהשם מבקש מאיתנו?

החתם סופר מבאר את מאמר חז"ל  - משנכנס אב ממעטים בשמחה.  

 

לוחמה לאור הנר ב"חמץ" שבנפש / סיגל אהביאל

בימים אלו נפתחת בכל בתי ישראל יחידה מובחרת ללוחמה נגד החמץ המסתובב בחדרים ונגד מעלליו בנפשותינו. החמץ אומר רבי נתן בהלכות סעודה הינו המחשבות הרעות שחודרות לנו לראש וללב והופכות אותנו לחמוצי פנים ולחמוצי לב וגורם לנו שוב ושוב להחמיץ ולא לראות את הטוב הטמון עבורנו בכל מצב בחיינו.

האור הבוקע משיא החשיכה
רבי נתן אומר בהלכות ערלה כי ט"ו בשבט הוא תיקון לחטא עץ הדעת טוב ורע. 

דהיינו שבכוחו של ט"ו בשבט לחזק את כוח המחשבה שלנו כל כך עד שתוכל לברר את הטוב מתוך הרע ולמאוס בו.

שייכים לאור

סיפורו של חנוכה הוא סיפורו האישי של כל אחד מאיתנו... סיפור של נשמה היורדת לזה העולם עם רצון עז להאיר את האור הטמון בה.. רצון שנתקל עם מיד צאתה לאוויר העולם במסך ערפל...

חנוכה - האור הגנוז בתוכנו

חנוכה הינו חג המייצג את המלחמה של החושך באור והניצחון של האור. מייצגי החושך הינם מלכות יון אותיות שמה יורדות מהאות י המייצגת את נקודת הרצון של הבורא לברוא את עולמו מתוך אהבה ועד לנון שעליה נאמר ״רגליה יורדות מוות״.  

חנוכה - שימוש סודי באור הישועה

על נרות חנוכה נאמר - "שאין לנו רשות להשתמש בהם אלא לראותם בלבד"... מה מהות פנימיות ציווי זה?

מראש השנה ועד חנוכה

הבה ונתבונן על חג החנוכה מן הפן הרחב – חז"ל מספרים לנו שבחנוכה נסגר המעגל שהתחיל בראש שנה ולכן בזאת חנוכה נחתמת החתימה האחרונה בשמיים עבור כל באי עולם. עד "זאת חנוכה" הקב"ה, ברחמיו כי רבו, נותן לנו עדיין אפשרות לשנות את גזר הדין וב"זאת החנוכה" נחתמת החתימה האחרונה. לכן אף ישנן קהילות בהן נוהגים לומר סליחות ב"זאת חנוכה".

באלול הכל אפשרי

הגיע אלי למייל ואני משתף

 

"שלום לכולכם, זאת תהיה בקשה מוזרה, אבל אני מבקשת מכל אחד מכם לעזור לי..."

ככה פתחתי את האימייל ששלחתי לפני שנתיים לכל רשימת התפוצה שלי…

קישוטי כלה

ההתרגשות גאתה עד מלוא לב.. מה הם ילבשו?.. מי יבוא?.. איך הם יראו?.. לא הפסיקו לדבר על היום הגדול ההולך ומתקרב. וככל שהתקרב תאריך החתונה עלתה על גדותיה הסקרנות "מה תלבש הכלה? ומה תלבש אמא שלה?" לבבות החסירו פעימה. ההכנות לקראת ה"יום הגדול" שודרו בכל העולם כולו... נסיך בריטניה עתיד להתחתן עם בחירת ליבו.

קשה עלי פרדתכם

ימי בין המייצרים הינם ימים הקוראים לנו להתבוננות פנימית. עצם העובדה כי אנו מנועים משמיעת מוסיקה, אכילת בשר, שתיית יין ועוד ייתר ההלכות הנוהגות בבין המייצרים - באופן טבעי מכנסת אותנו פנימה ומעוררת אותנו לחשבון נפש. כמובן שניתן להתעלם מקריאת הנפש המזמינה אותנו להתכנסות ולהתבוננות ולכאורה "להלחם" בימים הללו ולנסות להתעקש "להמשיך כרגיל".

שמחת פורים כהכנה לגאולת פסח

פורים אחרינו ועתה אנו עם הפנים לקראת חג הפסח. חג החירות. יש לנו לדעת ולהתנחם כי באמת באמת פורים לא ״עבר״ אלא עכשיו אורו וכוחו של פורים נמצא בתוכנו מחזק אותנו לקראת מימוש היציאה מהמייצרים בכלליות ובפרטיות המצפה למימושה עם השראתו של פסח עלינו.

לספור את העומר בתמימות

עתה משיצאנו ממצריים מתחילים אנו לספור שבע שבתות תמימות עד ליום חג השבועות בו נעמוד כלפני אלפי שנים ונקבל את התורה מחדש כבכל שנה ושנה. חז״ל אומרים שכל יציאת מצריים היתה אך ורק בשביל שנוכל להכין עצמנו לקבל את התורה. אותם ייסורים איומים…

לצאת מהעבדות לעצמנו

אומרים חז"ל כי פסח הינו הראשון והראש לכל שלושת הרגלים (פסח שבועות וסוכות) משל לאותה פסיעה ראשונה מתוך שלושת הפסיעות שאנו פוסעים לקראת העמידה בתפילת שמונה עשרה.... הצעד הראשון שמקרב אותנו אל הקודש פנימה ...


הארה משמיים

התורה קבעה את חגי ישראל ימים טובים לדורות למען נשמרם ונייקרם... מאחר וימים טובים אלו הינם תחנות היסטוריות בחיינו כעם ובמיוחד בשל העובדה כי בימים אלו ירדה הארה רוחנית משמיים הנושאת בקרבה ברכה. 

מקסימום השתדלות - מקסימום ביטול

בימי ספירת העומר מחויבים אנו על פי צו התורה להשתמש בזמן המיוחד הזה להתבוננות עמוקה בכל מעשינו... להעמיד את עצמנו על דוכן הנאשמים החייבים בטיהור נפשם ובמיקרוסקופ בלתי נראה לפשפש בכל נים ונים בנימי נפשנו.. 

לשורר להשם שירה חדשה

עכשיו בימי ספירת העומר עליהם אומרים חז"ל כי כל יום שווה בערכו הרוחני לשמונה ימים מימות השנה הרגילים בשל בכוחו האדיר לשנות מהותית את החיבור שלנו אל הטוב שבנו - ראוי לנו לשאול... ובכן - מה מבקש השם מאיתנו? לאן מכוונים ימים אלו ומה עלינו להביא מנחה להשם בסיומם?

פגישה עם המלך בשדה הקרב

אומרת המשנה במסכת אבות בשם רבי יהושע בן לוי "בכל יום יוצאת בת קול מהר חורב (הר סיני) וקוראת - אוי להם לבריות מעלבונה של תורה". קריאה שממוענת אלינו "הבריות" להתעורר להכיר באור הטמון בתורה ולהשתמש בו כדי לחיות חיים של חיות רוחנית. "הר חורב" מלשון 'חורבה' והמסר של הר חורב אלינו הוא - להחיות את החורבה הפנימית על ידי אור התורה.

רמזים לקבלת אור התורה

כמו בכל מעשה שעושה הבורא יתברך, גם במתן תורה, במקום בו ניתנה התורה ובאזור בו ניתנה התורה, טמן הבורא יתברך רמזים, מהם עלינו ללמוד דרך ונתיב לחיים, על מנת שנוכל באמת ובתמים להכנס אל הקודש פנימה – לזכות לאור התורה.

"ריקוד" החמץ והמצה

ככול שנזכה ליותר אור של אמונה וידיעת הבורא נוכל לזכות לזהות עוד הסתרות סמויות וחבויות יותר שבנפשנו ולהציל עוד פיסות אור ששבויות תחתן אשר הן יאירו את נפשנו יותר ושוב נזכה לראות על ידם עוד רובד של הסתרה ולשחרר עוד פיסת אור וכן חוזר חלילה עד שנתקרב יותר ויותר אל הקדושה ולגאולת נפשנו.

חמץ ומצה בעבודת השם

אנחנו נכנסים כעת לזמן מאוד מיוחד, כל כולנו בהכנות לקראת הפסח - לצאת ממצרים.

ע"י כול פעולה שעושה איתנו הקב"ה וע"י כול מצוה הוא מרמז לנו איך להתקרב אליו. ע"י הבנת משמעות המצה והחמץ באופן רוחני מלמד אותנו הקב"ה על דרכים בעבודה ה' הפרטית שלנו, איך כל אחד ואחת מאיתנו יכול/ה להתקרב אל ה' יתברך ואל הנשמה שלו/ה ולצאת מהמצרים הפרטי שלו/ה.

לגלות את העוצמה הפנימית - בפורים ובכל השנה

בפורים יש מנהג קדוש להתחפש. מה משמעותו של אותו מנהג? ומדוע אחד בוחר להתחפש לשוטר והשני לאדמו"ר בעוד אחת בוחרת להתחפש לנסיכה והשנייה למכשפה? התשובה לכך היא שבכל אחד מאיתנו טמונה עוצמה פנימית אדירה. כוח גדול. בחינה מסוימת שמיועדת לצאת דרכו לעולם. גילוי של אור – של חלקו המיוחד בתורה (ככתוב- תן חלקנו בתורתך).

עבודת השמחה בפורים

בפורים מתגלה כוחה של עבודת השמחה - כמובא בספר "מחשבות חרוץ" שהכוח המסוגל למחיית עמלק וההתגברות כנגדו הינו "שמחה של מצווה" אשר בכוחה בלבד נוכל לנצח את עמלק כמאמר הנביא נחמיה - "חדות השם היא מעוזכם"

ההתחלות כולן מפורים

אומר רבי נתן בברכות הריח וההודאה - "...כִּי עַכְשָׁיו הַהַתְחָלָה שֶׁל הַגְּאֻלָּה וְתִקּוּן כָּל הָעוֹלָמוֹת הוּא מִפּוּרִים. כְּמוֹ שֶׁמּוּבָן מֵרִמְזֵי דִּבּוּרָיו הַקְּדוֹשִׁים שֶׁל רַבֵּנוּ זִכְרוֹנוֹ לִבְרָכָה. בְּעֵת שֶׁאָמַר הַתּוֹרָה עַל פָּסוּק מִ'מִּצְרַיִם וְ'לֹא יֵ'רָאוּ פָ'נַי רֵ'יקָם שֶׁהוּא רָאשֵׁי תֵּבוֹת פּוּרִים. שֶׁאָמַר אָז כִּי מִתְּחִלָּה הָיוּ כָּל הַהַתְחָלוֹת מִפֶּסַח שֶׁהוּא יְצִיאַת מִצְרַיִם. וְעַכְשָׁיו ... וְכוּ' וּפָסַק בְּאֶמְצַע וְלֹא סִיֵּים דְּבָרָיו. וּמִתּוֹךְ דְּבָרָיו הֵבַנְתִּי שֶׁעַכְשָׁיו הַהַתְחָלָה מִפּוּרִים.."

 

שירת העשבים

נכתב ע"י החפץ בעילום שמו

 

"כִּי דַּע, כִּי כָל רוֹעֶה וְרוֹעֶה יֵשׁ לוֹ נִגּוּן מְיֻחָד לְפִי הָעֲשָׂבִים וּלְפִי הַמָּקוֹם שֶׁהוּא רוֹעֶה שָׁם, כִּי כָל בְּהֵמָה וּבְהֵמָה יֵשׁ לָהּ עֵשֶׂב מְיֻחָד, שֶׁהִיא צְרִיכָה לְאָכְלוֹ. גַּם אֵינוֹ רוֹעֶה תָּמִיד בְּמָקוֹם אֶחָד.

חודש כסליו - חודש אור

חודש כסליו המתקרב אלינו מביא בכנפיו עבורנו בשורת אמת. נר חנוכה הוא אור של אמת כנגד שמונת הפעמים שאנו אומרים "אמת" מיד לאחר קריאת שמע. האמת חבר לה צמוד בכל אשר תלך והרי הוא השקר. היכן שנמצאת האמת בצמוד אליה נמצא החושך בנסותו בכל מאודו לכסות עליה עם שקריו.

ט"ו בשבט - תיקון עץ הדעת טוב ורע

רבי נתן אומר בהלכות ערלה כי ט"ו בשבט הוא תיקון לחטא עץ הדעת טוב ורע. דהיינו שבכוחו של ט"ו בשבט לחזק את כוח המחשבה שלנו כל כך עד שתוכל לברר את הטוב מתוך הרע ולמאוס בו. יכולת הבירור הזה של הטוב והבדלתו מאחיזת הרע נקרא תיקון חטא עץ הדעת.

אור בהיר של חנוכה

ימי חנוכה הקדושים הספוגים באור הגנוז הינם מתנת חינם מאת השם יתברך. ידוע שביום "זאת חנוכה" נחתם המסע שהחל בראש שהשנה - נחתמת החתימה האחרונה לקראת השנה הבאה עלינו לטובה ולברכה.

חכמים כזקנים ומתחדשים כתינוקות

 

ראשי חודשים נתן לנו הבורא למטרת התחלה חדשה. ראש חודש מלשון "ראש חדש" - המרמז לנו שנו ראש.. החליפו כיוון חשיבה.. התחדשו..

 

 


פרח    

כל הזכויות שמורות לסיגל אהביאל - שיח הלב | יצחק 4 קרית יערים 9083800 ahaviel@siach-halev.com  6 | אודות הנגישות


 

הפעל נגישות

בניית אתרים