קומפוסט של אמונה בגינת חיינו

סיגל אהביאל

רבי נחמן אומר על הפסוק ממגילת אסתר "ויהי מרדכי אומן את הדסה" – ש'אומן' את הדסה (דהיינו מגדל אותה) הינו מלשון אמונה… שעל ידי אמונה שמחדיר בנפשה מגדל אותה ברוחניות..

ומסביר רבינו שהאמונה שזכינו שתהיה טבועה בנו על אשר עמלנו לגדלה בתוכנו הינה כוח מייצב ומחזק שבכוחו לאפשר לנו לצמוח ולגדול.. כי האמונה משולה היא לקרקע פורייה אשר בקרבה אנו נטועים.. בעודה קיימת בנו יעבור עלינו מה שיעבור – נוכל להישאר על עמדנו ולהפוך את כל מאורעות חיינו למקפצה לצמיחה… כי כל מה שיעבור עלינו "לא יזיז" לנו ולא יטלטל אותנו ולא יהיה אכפת לנו כלל!! ונמשיך בשלנו בשמחה..! באשר נטועים אנו על קרקע האמונה כעץ השתול על קרקע פוריה…

אך חרד רבינו ואומר כי מי מאיתנו שלא שתל נפשו על קרקע האמונה – או אז כל רוח חולפת בכוחה לטלטל אותו לכל עבר כי בבסיסו "רקוב" הוא  חלילה ממש….

פורים הוא זמן מסוגל לבקש על אמונה בסיסית שורשית מחזקת ומייצבת שתחדור לחיינו בזכותם של מרדכי ואסתר הנטועים בה … על אשר שעבר עליהם מה שעבר ולרגע אחד לא רקב ליבם ברקבון הספק וחלישות הדעת ופשוט המשיכו לעסוק בשלהם בלי בלבולי הספק של המן…. ובזכות זה זכו והצילו את כלל ישראל .. ויש לנו לזכור ולדעת כי כוחם דאז קיים ופועל עד היום הזה עבורנו..

מוזמנים לשתף אחרים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מהספריה שלנו:
ice-creams-with-shells-beach
סיגל אהביאל
הקיץ בפתח ועימו 'רעש' רגשי ומחשבתי, שמחות ומפגשים מתוקים שאיתם מגיע גם, כן גם, פיזור יישוב הדעת…
carnival-mask-front-blurred-lights
סיגל אהביאל
לתחפושות בפורים מסר מאוד ברור – העולם הזה הוא תחפושת אחת גדולה! כי כשאנחנו מפנימים שכל העולם…
מחוסר שליטה לאור בהיר
סיגל אהביאל
 על דרך המליצה ניתן לומר שפורים הוא חג השחרור. הכיצד? כי בפורים מתבקש מאיתנו להמציא מתוכנו את…