מה באתר

כניסת חברים
שם:
סיסמא:
חדשות ועדכונים

 חדששש!!!

אחת אחת - אפרת שטרן נפגשת עם סיגל אהביאל

40 דקות מיוחדות

כנסו ותהנו(:

https://www.hidabroot.org/video/211542

 

 

חברות יקרות!

 

עכשיו חדש חדש הועלה לאתר שיעור הכנה לפורים מיוחד במינו וחדשני

 

 https://player.vimeo.com/video/255951800

 

תקבלו פן ייחודי עמוק ומעורר על פורים.

 

פורים יהפוך למשהו אחר השנה..

 

תהנו..

 

 

 

 

 

חברות יקרות!

 

העלנו סירטון וידאו חדש בשם

"גלי איך בתורה יש דרך עבורך להתמודד עם כל מצב".
שיעור בנושא הכנה לשבועות ובעצם הוא שייך לגמרי לכל השנה.
תלמדי על מערכת היחסים המיוחדת והחזקה שקיימת בינינו לבין בורא עולם.

 

https://youtu.be/2SFZgSTw3q4

 

 

 

 

 
חברות יקרות,
 

 

אמנם יום הכיפורים כבר מזמן עבר עלינו, אבל רבינו כבר אמר מזמן שמיד לאחר ראש השנה הוא היה שומע את הקריאות ברחוב של השמש שמעורר את המתפללים לקום לסליחות....

 

 
המסר שעבר דרכי, אלינו, לאור מציאותו של יום הכיפורים עדיין רלוונטי ועדיין מחזק אותנו.  נותן לנו כוח לעמוד בכל הקשיים שעוברים עלינו או מהפנימיות שלנו או מהסביבה שלנו..

 

 
הכנסי לשיעור  https://vimeo.com/245866842
ולמדי איך להתמודד עם ניסיונות ולבנות בתוכך את המרכבה של אברהם יצחק ויעקב.

 

 
השיעור הזה התבשל אצלי כשהוזמנתי לדבר בסעודת הודיה של בת של חברה שעברה את המחלה והחלימה. ולא רק החלימה, אלא התחזקה ברוחה ובעוצמתה האישית הרבה יותר ממה שהיתה אי פעם לפני המחלה.

 

 
בדרך  לסעודת ההודיה ביקשתי מה' שיגלה לי מה נגיד שייחזק את כולם.. שיהיה התחדשות שתשמח את כולם.. וזה מה שיצא.... הכנסי ושמעי.. https://vimeo.com/245866842

 

 
העמודים של אברהם יצחק ויעקב (חסד גבורה ותפארת) טומנים בחובם סוד שחושף את העיצות איך להתמודד עם מצבים קשים בחיים  ואיך לצאת מהם מחוזקים אפילו יותר ממה שהיינו לפניהם. 

 

 

הכנסי ונתחזק ביחד. 

 

  

באהבה 

 סיגל

 

 

 

 

ראיון מרתק עם סיגל אהביאל ברשת מורשת

כנסו לצפות:

https://player.vimeo.com/video/191979000?title=0&byline=0&portrait=0

 

 

 

אמנם שבועות מאחרינו אבל הלימוד שהוא נושא איתו בכל שנה עבורנו- לגמרי בתוכנו!
לחצי על הקישור ושמעי כיצד זה שהבהמיות שבנו היא השער לאלוקות שבנו.
כיצד אין ברירה אלא לגעת בטמא כדי להפנים את הקדוש.

https://player.vimeo.com/video/171890302

 

 

חברה שלי האומנית אורית מרטין הציגה תערוכה של ציורים מקסימים המביעים רעיונות תורניים רוחניים.

כנסו ללינק ותהנו.

ואל תשכחו לחזור אלינו שוב לאחר הצפיה.. ♡
ttps://www.youtube.com/watch?v=ELaT13b-yeo&feature=youtu.be

 

חדש!!!

 

סרטוני תוכן חדשים וקצרצרים נמצאים בכפתור הוידיאו (סרטונים קצרים) -  שווה צפייה!!

 

 חדש!!!!

 

עלה סרטון חדש בשם "נימי נפשינו הנסתרים" מומלץ לצפייה..

להלן הקישור:

https://player.vimeo.com/video/130664022

 

 

 

 

 

המשיכו להתעדכן ...

 

למעוניינים לקבל מאמרים חידושים ועדכונים ישירות למייל האישי - מוזמנים לשלוח לנו מייל ב"יצירת קשר" ונעדכן אתכם בשמחה.

 

ברוכות תהיו!!


 

 

 

 

 

 

מרירות בדרך לשלום

שלח לחבר
הדפסה

בספירת העומר אנו סופרים שבעה שבתות עד שזוכים להגיע אל היום המיוחל בשבועות שהוא החיבור הגדול בין הקב"ה, החתן המהולל, וכנסת ישראל כלתו החסודה.

 

חז"ל מקבילים את המהלך הזה לקשר בין איש לאשתו. האישה גם כן סופרת שבעה ימים כדי להיטהר לבעלה.

 

מה ניתן ללמוד מהמהלך הרוחני הזה של החיבור בין הקב"ה וכנסת ישראל על הקשר בין איש לאשתו?

 

הבה ונתבונן בתחילת המסע שלנו כעם לקראת האיחוד עם הבורא במעמד הר סיני – שעבוד מצריים. כל הסבל הרב שעברנו במצריים לא היה אלא למטרה אחת - צרוף הנפשות בכור ההיתוך ככתוב "צרפתים כצרוף את הכסף" (זכריה יג ט) שבעקבות הצרוף הזה הפכנו ראויים לחיבור הקדוש והנשגב עם בורא עולם.

 

בהמשך המסע התורה מתארת לנו צירוף נוסף שעובר עם ישראל מיד לאחר יציאת מצרים התחנה במרה. התורה מספרת שבמרה המים היו מרים ולכן לא יכולנו לשתותם והיינו צמאים ונרגזים. בהמשך מספרת התורה על המאורעות במרה – "שם שם לו חוק ומשפט ושם ניסהו". מהו אותו חוק ומשפט? ומהו הניסיון שמנסה אותנו הקב"ה? וכיצד כל הנ"ל קשור לאיש ואשתו?

 

אומר רבי נתן בליקוטי הלכות (בציעת הפת) החוק והמשפט ששם הקב"ה הוא – אי אפשר להגיע לשום מדרגה בקדושה אלא על ידי שקודם עוברים דרך מרה - מרירות. כדוגמת אדם שפשטה בגופו מחלה חלילה, על מנת לרפא אותו דרך הרופאים לרשום לו תרופות מרות. כך גם ברוחניות בחיבור בין הנשמה לבוראה – כאשר הנשמה רחקה מבוראה הדרך לרפא אותה היא על יד מרירות. זהו ניסיון המרירות שעלינו לעבור בדרך לכל דבר שבקדושה ככתוב – "ושם ניסהו".

אומר לנו בורא עולם "אם תרצו להגיע לקרבתי בהר סיני עליכם לעבור את ניסיון המרירות תחילה". כמאמר הפסוק (ישעיה לח, יז)"הינה לשלום מר לי מר"- לפני השגת השלום והשלמות עלינו לעבור דרך מרירות.

 

כך גם בחיבור בין איש ואשתו - אי אפשר להגיע לשלום בית ולחיבור בין בני זוג אלא על ידי שעוברים דרך תקופה של בניה שכרוכה במרירות.

 

כמה מקרים של עגמת נפש בקשר הנישואין, ואף גרוע מכך גירושים, היו נמנעים אם היו משכילים בני הזוג לחצות את ים המרירות בדרך אל אי האושר.

 

אולי עתה תשאלו "כיצד חוצים את ים המרירות?"

 

את התשובה לשאלה זו מרמז לנו שולחן סדר פסח.

 

מגלים לנו חז"ל ראשי תיבות של הכרפס אותו אנו אוכלים בליל הסדר הינם – כלל ראשון פה סגור. כולנו יודעים את כוחה של מילה. וחז"ל מגלים לנו במסכת מגילה "מילה בסלע משתוקא בתרין" - מילה שווה סלע שתיקה שווה שני סלעים. לפני ש"יורים" את המרירות שבליבנו חזרה אל "האחראי לה" לטעמנו, רומז לנו שולחן הסדר – עצור! לפני שאתה "יורה" התבונן – לאן המילה הזו תוביל את הקשר? לבניה או חלילה להרס? כלל ראשון - הפה שלנו ברשותנו ולא אנחנו ברשותו.

 

עצה נוספת מגלה לנו המרור אותו אנו כורכים בחרוסת. המרור שמרמז על המרירות שעלינו לעבור לפני כל חיבור בקדושה נכרך יחדיו עם החרוסת. אומר רבי נתן חרוסת אותיות חס רות. אומרים לנו חז"ל שרות המואבייה נקראת בשמה רות על שם שיצא ממנה דוד המלך שריווה לקב"ה בשירות ותשבחות. מכאן, אומר רבי נתן, אנו למדים שעלינו לכרוך את המרירות שבחיי הנישואין עם הודיה להשם ולדעת שכל מה שעובר עלינו אינו אלא רצונו ולטובתנו הנצחית. האמונה הזו וההודיה לבורא בכל מצב נוסכת בנו כוח להתמודד עם הניסיונות הרבים בדרך אל המטרה.

 

ועתה כאשר אנו מצוידים בהכנעה לחוקו ולמשפטו של בורא עולם האומר שאין שום השגה אמיתית בקדושה אלא על ידי המרירות שקודמת לה – אנו יכולים להמשיך הלאה ולגשת לעצה השלישית - למלאכת הבירור הכרוכה בתקשורת בין בני הזוג.

 

כשם שבספירת העומר אנו סופרים שבעה שבועות כנגד בירור שבעת המידות שבנפשנו (חסד גבורה תפארת נצח הוד יסוד ומלכות) לטהרם מכל סיג על מנת שנוכל להתאחד עם הבורא – כך גם על מנת להתאחד עם בן זוגנו עלינו לעבור דרך בירור המידות שבנפשנו וקיומם בקשר שבינינו. נשאל את עצמנו - איך מתנהל החסד שבינינו- האם אנו גומלים חסד זה עם זה? איך הגבורה - האם אנו מתגברים על קשיים ביחד או שמא הקשיים מפרידים בינינו? איך התפארת – האם אנו מרחמים זה על זה ואמיתיים זה עם זה? איך הנצח – האם אנו נאמנים זה לזה? איך ההוד – האם אנו מודים זה לזה על הטוב שקיבלנו זה מזה? או מכירים בטוב שיש בבן זוגנו? איך היסוד – האם אנו נוהגים בצניעות בביתנו? כידוע שצניעות שבבית מכפרת על הבית. איך המלכות – האם אנו ממליכים את בורא עולם על חיינו המשותפים או שמא אנו מנסים לשלוט ולהשליט את דעתנו האישית על הכל?

 

אך נזכור ולא נשכח – אי אפשר לעבור את הבירור הזה שיוביל אותנו לידי חיבור אמיתי עם בן זוגנו אלא על ידי שנסכים ונכיר בכך שקודם עלינו לעבור דרך מרה. אם נסכים לסבול את המרירות בהכנעה יהיה לנו את הכוח הנצרך כדי לעבור את הבירור שיוביל לאיחוד נשמותינו.

 

אומרת לנו התורה בהמשך המאורעות במרה "כל המחלה אשר שמתי במצריים לא אשים עליך כי אני השם רופאך" מסביר לנו רבי נחמן (ליקוטי מוהר"ן סימן כז) שבאמת הגיע לנו מצד מעשינו שכל המחלה ששם הקב"ה במצריים תעבור גם עלינו. אך הקב"ה רחמן הוא ומרפא את מחלות נפשנו ברחמים לכן אף על פי שבאמת מגיעה לנו מרירות רבה כדי להירפא ממחלתנו, בכל זאת הוא מרחם ושולח לנו טיפה של מרירות הנצרכת בלבד כדי לרפא את נפשותינו. מוסיף ואומר רבי נחמן שמי שלא ישכיל לסבול את המרירות המועטת הזו בהכנעה או אז אדם זה נמצא בסכנה גדולה. כי אז שולחים לו משמיים את המרירות השייכת לו באמת כפי מעשיו - אשר היא קשה מנשוא.

 

יהי רצון שנזכה להכיל את המרירות הנצרכת לעבור עלינו מתוך אמונה שלמה ומכוח זה נזכה לברר ולטהר את נפשנו מכל סיג ולהתחבר בחיבור אמיתי עם בוראנו ועם בני זוגנו.

 

פרח    

כל הזכויות שמורות לסיגל אהביאל - שיח הלב | ת.ד. 453 קרית יערים. siach.halev148@gmail.com

 

הפעל נגישות

בניית אתרים