מזל שגילו לנו

סיגל אהביאל

יום ראש השנה הוא סוד כמוס בין אבא שבשמיים לבינינו. רבי יונתן אייבשיץ אומר כי לא לחינם לא נזכר בתורה ראש השנה כיום הדין הגדול והנורא אלא רק כיום זיכרון או יום תרועה.

כי עובדת היות היום הגדול הזה יום בו נידונים כל באי עולם סוד הוא ששמור רק לנו – עם ישראל – ולגויי הארצות לא גלוי סוד זה..

מה הוא הסוד הגדול?

חז"ל אומרים "נפרעים מן האדם מדעתו ושלא מדעתו".. הכיצד מדעתו אם לא מדעתו? אלא שכאשר יש דין על אדם ומעבירים את דינו בבית דין של מעלה שואלים אותו "מה נעשה בדינך?" באופן סמוי. וכפי שיענה כך יהיה דינו.

מראים לו מישהו אחר שדומה במעשיו לאותם מעשים שעליו הוא עצמו נידון וכפי שיחרוץ דינו של אותו אדם כך בדיוק יחרצו דינו עצמו – כך נפרעים ממנו מדעתו (שואלים אותו מה דעתך על פלוני) ולא מדעתו (הוא בכלל לא יודע שאת דין עצמו הוא חורץ)

אך בראש השנה לא כך הוא.. מלך העולם מגלה לנו שביום הנקוב יעביר דיננו לפניו כדי שנדע לשים ליבנו לחרוץ דיננו בעצמנו – לחיים טובים לשלום ולברכה!

מעיר עומק דעתנו שנדע להישמר לזכך ליבנו לראות רק טוב בעצמנו ובאחרים.. לאהוב.. לחמול.. לחפש כל דרך לדון כל אחד לכף זכות.. לדבר טוב על אחרים.. להאמין בטוב הטמון בהם שינצח את העכור שבהם..

יום ראש השנה עליו להיות יום שכולו טבול ב"דבש" של אהבה וכף זכות.. וכפי תחילת השנה כך נזכה שתהיה כל השנה – טבולת חסד ורחמים… בתוכנו וסביבנו..

שנזכה "לדון עצמנו" לשלום לברכה לישועה ולנחמה ביום הגדול הזה..

שנה טובה ומתוקה לכולנו!

שנת נטיעת זרעי ברכה ואסיפת פירות ישועה!

מוזמנים לשתף אחרים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מהספריה שלנו:
ice-creams-with-shells-beach
סיגל אהביאל
הקיץ בפתח ועימו 'רעש' רגשי ומחשבתי, שמחות ומפגשים מתוקים שאיתם מגיע גם, כן גם, פיזור יישוב הדעת…
carnival-mask-front-blurred-lights
סיגל אהביאל
לתחפושות בפורים מסר מאוד ברור – העולם הזה הוא תחפושת אחת גדולה! כי כשאנחנו מפנימים שכל העולם…
מחוסר שליטה לאור בהיר
סיגל אהביאל
 על דרך המליצה ניתן לומר שפורים הוא חג השחרור. הכיצד? כי בפורים מתבקש מאיתנו להמציא מתוכנו את…