לשמוע את הבת קול

סיגל אהביאל

בס"ד

בכל יום יוצאת בת קול מהר חורב וקריאתה מהדהדת

"אוי להם לבריות מעלבונה של תורה.."

אומר הבעל שם טוב שאותה בת קול נשמעת לליבם של כל ישראל בעת צף ועולה ממעמקיו בכל יום ויום הרהור תשובה דק מן הדקים הממתין להיטמן בלב היהודי השומע ולעשות לו שם משכן – לגדל בו פרי חדש של התעוררות להתקרב להשם ולקדושתו…

איך שומעים בת קול חמקמקה שכזו? איך אוחזים בה שלא תברח ומפנים עבורה מקום בליבנו?

על זאת עונה רבינו בתורה א בליקוטי מוהר"ן בעת מספר הוא לנו כי בכל דבר ודבר שקורה לנו מסתתר "שכל" דהיינו מסר שחושק ללמד אותנו להתקרב לעצמנו ולאמת שבתוכנו אשר היא זו שתורה לנו את הדרך לחצרות השם.
ומלמד אותנו רבינו כיצד להקשיב לאותו שכל/מסר שבכל דבר.. שלא יחמוק… שלא יתפספס… שייקלט.. שיעשה בנו פירות…

אומר רבינו –   מֵחֲמַת שֶׁאוֹר הַשֵֹּכֶל גָּדוֹל מְאֹד, אִי אֶפְשָׁר לִזְכּוֹת אֵלָיו כִּי אִם עַל – יְדֵי בְּחִינַת .. מַלְכוּת … בְּחִינַת לְבָנָה – כִּי הַלְּבָנָה אֵין לָהּ אוֹר מֵעַצְמָהּ כִּי אִם מַה שֶּׁמְּקַבֶּלֶת מֵהַשֶּׁמֶשׁ … שֶׁהִיא (השמש)  בְּחִינַת חָכְמָה"..
דהיינו – מאחר והמסר והאור הטמון בכל דבר עמוק הוא מיני עמוק .. מדויק ומבורר בדיוק עבורנו – על כן לעיתים לא פשוט כל כך לספוג ולהבין את כל מסריו ולהטמיעם. על כן העצה היא כי נהפוך את עצמנו למעין "לבנה" (ירח) .. שאין לה שום ידע ושום הבנה קודמת למעט אותו מסר חדש המצפה להיכנס דרך דלתה הפתוחה.

את הסוד הזה של להפוך את עצמנו ללבנה אשר אין לה שום ידע והבנה קודמת ולהפוך להיות כדף חלק נקי וחדש על מנת להיות מוכנים לשמוע מסר חדש עבורנו  –  הכיר רבי נתן תלמידו המובהק של רבי נחמן. כאשר פגש ברבו המופלא לראשונה הבין כי דרך רבו עוברת "בת קול" מעולמות הקדושה אשר לא נשמעה לאוזניו עד עתה.. מה עשה? הפך עצמו ללבנה שאין לה מעצמה כלום ו"שמע" ספג וקלט כל מילה כאילו נאמרה לראשונה..  את אוזניו האמונות בתורה וקדושה באשר כבר היה בעצמו תלמיד חכם מופלג הפך לאוזני "לבנה" אשר לא שמעה דברי תורה מעולם… ה כ ל   ח ד ש..

כך השיג רבי נתן את ה"שכל" הקדוש הטמון בדברי רבו באופן המדויק ביותר והקרוב ביותר לכוונת רבו… ועל כן אף נבחר מן השמים להיות זה שמעביר את שכלו של רבו אלינו הצמאים לדבר השם שנים רבות לאחר מכן..
כמשל לדף אשר עליו נכתבו תכנים רבים עליו נוסיף עוד כמה משפטים ש"ייעלמו" ויוסתרו על ידי התכנים הקודמים.. לעומת דף חלק נקי וחדש הנתון כולו להאיר על רקעו הלבן כל מסר אשר ייכתב עליו…

חן וחסד ורחמים
לחכמה ולמסר שבכל דבר משייך רבי נחמן את האות ח'.. ליכולת לקבל את המסר כדף חלק ופתוח לספוג משייך את האות נ' (השייכת לספירת המלכות שעל פי הקבלה עליה נאמר ש"אין לה מעצמה כלום")
אם נחבר את האות ח' לאות נ' נקבל את המילה – חן… דהיינו שמכאן נלמד שכאשר נשכיל לשמוע את הבת קול ולהקשיב למסר הטמון עבורנו בכל דבר ודבר בחיינו יעלה חננו על פנינו ויאירו פנינו באור התורה והקרבה להשם וכך נהפוך להיות כמרכבה לשאת את דבר השם וחן עם ישראל לכל באי עולם..

יהי רצון שנזכה להיות כלבנה הזו אשר אין לה מעצמה כלום בכל פעם בה נפגוש הזדמנות לגדילה ולהכרת האמת ברובד נוסף פנימה!!!

מוזמנים לשתף אחרים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מהספריה שלנו:
ice-creams-with-shells-beach
סיגל אהביאל
הקיץ בפתח ועימו 'רעש' רגשי ומחשבתי, שמחות ומפגשים מתוקים שאיתם מגיע גם, כן גם, פיזור יישוב הדעת…
carnival-mask-front-blurred-lights
סיגל אהביאל
לתחפושות בפורים מסר מאוד ברור – העולם הזה הוא תחפושת אחת גדולה! כי כשאנחנו מפנימים שכל העולם…
מחוסר שליטה לאור בהיר
סיגל אהביאל
 על דרך המליצה ניתן לומר שפורים הוא חג השחרור. הכיצד? כי בפורים מתבקש מאיתנו להמציא מתוכנו את…