כל כבודה בת מלך פנימה

סיגל אהביאל

במילותיו הקדושות "כל כבודה בת מלך פנימה"  מתאר דוד המלך, משיח השם, את מהותה של בת ישראל אשר כבוד השם ניכר לעולם דרך פנימיות נפשה וצניעות הליכותיה.

מוסיף רבי נתן ומבאר את מילותיו של משיח השם על דרך הדרש באומרו כי "כבודה בת מלך" זוהי הנפש השוכנת בקרבנו. ועוד אומר רבי נתן כי עיקר האדם הוא הנפש באשר לנוכח קרינת אורה בעולם על ידי מעשים טובים וכוח האמונה המתגלה דרכה – נגלה כבוד השם בעולם .

כמו שכתוב "חכמת אדם תאיר פניו" דהיינו כי על ידי החכמה הרוחנית השוכנת בנו מתעורר אור הנפש שבקרבנו ומאיר מבעד לתווי פנינו. ואז ניכר לכל באי עולם כי יש מלך לעולם ומתגלה כבודו לכל.

אך כשם שאורה של הנפש יקר ותפקידה מלכותי כך גם היא זקוקה לשמירה יתירה ועל כן עליה נאמר – "פנימה". כשם שכששומרים על משהו חשוב ויקר ערך יש לנצור אותו במקום פנימי וחסוי מן העין – כן הוא גם מקומה של הנפש היקרה השוכנת בקרבנו בהיותה מבקשת מאיתנו מקום מוגן בו לא יוכל כל אחד לגשת, לגעת, למשש, להשפיע ולבלבל את דקות מהותה. לא כל דעה כוזבת ו"אמת" מתעתעת יוכלו להיכנס את פנימיותה ולהשפיע על נימיה הפנימיים. לא כל "חכמה" שקרית תוכל להטות את אמיתת חיבורה לנביעה הפנימית.

על כן אומר רבי נתן כי הנפש זקוקה לשמירה מעולה. לא לאפשר לכל מה שמסתובב בעולם להשפיע עליה – כל מודה חדשה, כל דיבור חיצוני ולא קדוש שמסתובב בעולם.

ומוסיף כי הנפש הינה עיקר ביתו של האדם אשר בו הוא שוכן וכשם שבבית יש לקבוע מזוזה לשמירה שתהווה כמסננת שלא מאפשרת להשפעות רוחניות רעות לחדור אל תוך הבית כן על דלתות נפשנו יש לנו לקבוע מזוזה שעליה כתוב "שמע ישראל השם אלוקינו השם אחד" בכדי שכל הזר לאותו "אני מאמין" הנטוע על שורש מפתן ביתנו – לא יוכל לחדור ולהטיל את השפעתו המתעתעת ומרחיקה מהאמת לאמיתה – הקשר הנקי והבר לבורא עולם.

הבה ונקבע מזוזה רוחנית על מפתן בפתחי נפשנו כגון על אוזנינו, עינינו, פינו, ונחירי אפינו כדי שכל מה שיכנס יהא שייך לדקות נועם קדושת הנפש השוכנת בפנימיות מהותנו. וכך יהפוך כל אחד ואחד מאיתנו למעין מקדש מעט עליו נאמר "עשו לי משכן ושכנתי בתוכם" באשר נפשנו תהא שמורה פנימה פנימה במקום אשר רק בו יוכל להתגלות כבוד השם בתוכנו ודרכנו…. ואז תוכל נפשנו להיות שליחה נאמנה לבורא עולם ולהקרין את אורו מבעד לזכות מהותה….

מוזמנים לשתף אחרים:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד מהספריה שלנו:
ice-creams-with-shells-beach
סיגל אהביאל
הקיץ בפתח ועימו 'רעש' רגשי ומחשבתי, שמחות ומפגשים מתוקים שאיתם מגיע גם, כן גם, פיזור יישוב הדעת…
carnival-mask-front-blurred-lights
סיגל אהביאל
לתחפושות בפורים מסר מאוד ברור – העולם הזה הוא תחפושת אחת גדולה! כי כשאנחנו מפנימים שכל העולם…
מחוסר שליטה לאור בהיר
סיגל אהביאל
 על דרך המליצה ניתן לומר שפורים הוא חג השחרור. הכיצד? כי בפורים מתבקש מאיתנו להמציא מתוכנו את…